Munkagård

Idag var vi på studiebesök på Munkagårdsgymnasiet och skulle öva på att göra två inspektioner. Grisar och kor skulle inspekteras. Det var svårt eftersom vi bara haft en lektion om en kontroll men efter hela dagen kunde vi konstatera att korna hade det ganska bra (lagmässigt) och grisarna hade några brister. Blev många bilder med djuren också, som vanligt.

Åkte och köpte foder till Fendi efter att jag lämnat av några klasskompisar hemma. Därefter hämtade jag ut fendis nya träns och körde vidare till stallet. Där tvättade jag tränset ordentligt och oljade det. Som nytt blev det. Jag gillar när Fendis lädersaker är så rena det går. Skulle aldrig stryka på ett fettlager om det är fullt med skit kvar.

Idag red vi ut, Fendi fick nya skor i förmiddags och jag kunde rida långt på asfalt igen utan att skorna skulle trilla av. Vi var så glada men mest jag, för Fendi var världsklass igen. Marcus ehning smygrider väl om nätterna och trimmar till honom och sliter ut skorna.

Jag red även ponnyn i stallet ikväll. Gick också bra men han har en lång bit kvar till fendis klass men det har också tagit 6år haha. Imorgon blir det ridhuset en sväng. Lite bommar och något språng för att checka av inför helgens tre klasser. Jag hoppas jag är själv i ridhuset imorgon men det borde jag vara så tidigt.

Julia och grisen
Snyggingen i nya tränset
Tea tog oss till och från Munkagård
Hej från oss
Älskar grisar!

Kommentarer
Postat av: mumm

Fendi ser supersnygg ut i nya tränset.
Vilka fina foton, speciellt på dig och grisen.

Kram Mummi

2016-09-28 @ 07:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0