Sjukt dålig dag.

Det enda positiva var idag att Fendi påbörjade sin medicin och är förhoppningvis ett steg närmare ett friskt liv utan magbesvär. Medicinen kostade dock över 3000kr och Petter fick lägga ut eftersom jag är pank och med tanke på att jag har en sjuk häst är inte ens i närheten av bra. 

Till råga på det har jag gråtit massor idag och beklagat mig över mitt liv utan pengar eller någon större livslust(nä är inte självmordsbenägen så lugn). Det är bara motigt nu. Inget verkar få min väg. 

Var ute och betade Fendi idag samtidigt som jag blev tröstad av mamma över telefon, då ser jag att Fendi tuggar i sig ett litet balsnöre så jag ber mamma vänta och stoppar in handen i fendis käft rent instinktivt eftersom jag ska "rädda" honom från att svälja den. Vill tillägga att jag gjort detta tusen ggr utan större fara. Men idag, när allt redan är skit, gick det snett. Fendi tuggade på under tiden jag var i munnen och tuggade på mitt finger. Så hårt att han bet av hela min nagel på mitt högra långfinger. Eller ja, det trillade inte av direkt men blodet sprutade och nageln hängde sig kvar i en halv millimeter nagelband. Det gjorde inte så ont som man kan tänka sig men blodkänslig som jag är kom illamåendet direkt. Och tårarna sprutade såklart, med tanke på mitt usla liv som jag blev påmind om igen. 

Med lite hjälp från stallkompisar kunde Fendi komma in i boxen och Marie kunde köra mig till Mathilda så hon kunde följa med till vårdcentralen. Där fick jag två sprutor i fingret och nageln kunde plockas bort och såret rengöras. Efter det blev det röntgen på sjukhuset där det blev konstaterat att allt mjölkdrickande gjort susen och stod emot fendis hårda bett. Inget brutet alltså. 

Därefter åkte jag tillbaka till stallet och gjorde klart mina stallsysslor, borstade fendido och gick ut för att beta mera. Till min förvåning såg jag att han hade spottat ut snöret så helt förgäves var det inte att stoppa in handen. Eller? Jag vet att det var dumt men kommer förmodligen göra om det om stunden kräver det. Det var ju inte Fendis fel att jag var i hans mun och grejade. 

Såg sedan att Fendi var väldigt svullen i ett bakben också, bra dag eller? Nä. 

Snöret hittat 

Fick en fråga i stallet om jag hade lösnaglar. Just då hade jag önskat att det var så men nej, äkta naglar här. 



Han gjorde ett bra jobb att bita av nagel,  ser knappt ut som att nageln fattas.

Nu ska jag försöka duscha bort allt saltvatten som runnit ner för mina kinder idag av olika anledningar och sedan sova. Stallet imorgon kl 7. Godnatt! 


Kommentarer
Postat av: mumm

Ingen bra dag, men det blir bättre i morgon.
Kram Mamma

2016-06-03 @ 07:01:42
Postat av: Sanna

Men usch din stackare, ibland går verkligen allt mot en! :( Om det är till någon tröst så hade jag nog också stuckit in handen efter snöret.. Men jag är säker på att allt blir bra snart, någon gång måste det ju vända! :)

Svar: Åh, tack för dina peppande ord!!
Linn Skjetne

2016-06-03 @ 12:09:59
URL: http://www.sannajohansson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0