När han är sjuk är jag sjuk.

Ni vet att Fendi en längre tid haft svårt att gå upp i vikt och nu har jag fått reda på varför. Han har magsår. Min älskade lilla häst, förlåt att jag inte förstått det tidigare... 

I fredags kom Katja ut och kollade fendis tänder, för att utesluta att tänderna var problemet. Tänderna var det inget fel på, han hade inga skador alls och Katja plockade bara bort lite tandsten. Jag frågade henne om vad hon trodde hans dåliga aptit och viktnedgång berodde på. Då svarade hon att vi borde undersöka honom för magsår på klinik. Jag ringde direkt till Slöinge och bad om en så snabb tid som möjligt. Redan på tisdagen efter, dvs igår, fick vi komma. Efter ett dygn med en superjobbig fasta kunde vi äntligen gå ner i Fendis mage och undersöka eventuella magsår. Och som Katja befarade så var det magsår. Det var inte små sår men heller inte allvarliga men de behövde definitivt behandlas. Det veterinären kunde se var att han hade haft dem en längre tid. 

Nu väntar 14 dagar behandling innan vi ska fasta en dag till och gå ner med kamera igen. Förhoppningsvis blir han bra nu och börjar äta hösilage som vanligt igen. 

Det gör ont inom mig när Fendi mår dåligt. Min älskade älskling ❤️
Han skötte sig otroligt bra! 

Uppdragen mage 💔



Kommentarer
Postat av: mumm

Förstår hur du känner, han piggnar nog till fort igen.
kram

2016-06-01 @ 20:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0