Veckouppdatering

Förlåt för ännu mer utebliven bloggning. Veckan har gått i ett och det kändes som om det var måndag igår. 

Vad har hänt sedan sist? 

Söndag: jag och Mathilda for till ridhuset och hoppade några hinder och trimmade bommar. Fendi blir starkare men han tröttnade på slutet och orkade inte bära sin kropp riktigt. Det blev en sen kväll i stallet och jag hade varit borta hela dagen och ridit hos Gunilla så jag stupade i säng. 

Måndag: En kort promenad för Fendi och mig. Jag red sedan en ponny i stallet på fotbollsplanen. Det var reklam på jobbet och dagen blev ganska lång eftersom vi kom iväg sent. 

Tisdag: konditionsträning på travbanan. Vädret kunde inte varit bättre och vi pressade oss lite mer än sist och ändå blev vi inte lika trötta som förra veckan. Intervallträning ger resultat! Bra koncentrationsträning blev det också då både Mathilda och två kuskar körde sina travhästar. Sulkys är Fendi inte rädd för längre! 

Onsdag: vila! Fendi och Viggi gick ute och betade till halv 8. Fendi gick lös utanför småhagarna medan jag och Mathilda drack kaffe och njöt. Vi körde även och hämtade en rundbal med halm till mig och sedan beställde vi pizza och åt och skrattade utanför stallet. Vädret var helt fantastiskt igen. Med mätta magar var planen att åka hem och slappa på soffan men vår rastlöshet tog över och vi harvade ridbana istället. Ännu en sen kväll och när jag kom hem var det en lös katt i trapphuset. Knackade på hos alla och de som var vakna ville inte kännas vid katten så i natt hade jag en katt sovandes här. Som tur var såg ägaren lappen om en upphittad katt och innan jobbet imorse kunde katten lämnas tillbaka. 

Idag: vi småskuttaden lite på banan. Fendi var lugn och fin men jag red dåligt. Förmodligen eftersom jag var dödstrött av en sämre natts sömn. 

Imorgon är det reklamfritt på jobbet och om postmängden är lika liten som idag kommer jag sluta vid 15. Jag och Mathilda planerar att rida lite en hundstrand om vi hittar dit. 

Pizza och bästis. Kommer sakna ihjäl mig efter dig när du flyttar. 

Lös Fendi


Nu måste jag sova! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0