Födelsedag och sjuk

Har känt mig krasslig hela veckan som varit men krigat mig igenom en jobbvecka ändå. Dock fick jag ta smällen i helgen när kroppen fick en chans att återhämta sig. Ganska trist att känna sig hängig när man fyller år och vill göra något roligt. Fast å andra sidan är 26 år ingen ålder att fira. Petter gjorde i alla fall allt han kunde för att göra helgen speciell. I fredags åkte han bussen ut till stallet där jag redan var i full gång att skrubba fendis box. Vi skrubbade och skrubbade för att sedan måla halv 8 på morgonen dagen efter. Under dagen låg vi utslagna på soffan och kollade OS hela dagen. Vi hejade fram Jenny till ett guld i mountainbike, ja det var bara vår förtjänst 😉 vilken grym tjej! På kvällen stapplade vi till oleays och åt varsin burgare. Tyvärr var maten ingen höjdare eller jo, den var väl god men inte wow. Gick hem och kollade dokumentären "being AP". En dokumentär om en jockey som jobbade helt sjukt mycket och jagade sin 5000e seger. Vilka otäcka vurpor vi fick se. Han hade bland annat punkterat lungorna två gånger under samma år och brutit ett flertal ben i kroppen flera gånger.

Igår målade vi andra färgen i boxen och jag lagade vegetarisk pasta till middag. En skön dag. Fendi har vilat sedan i fredags. Han trampade av sig en sko i torsdags när vi red på fältet. Idag kommer Tommy och räddar fendis hov! Själv kör jag bara linas matkasse ikväll. Brevbäring resten av veckan. Känns skönt att denna veckan är kommen. Jobbat i ett sedan andra veckan i juni. På måndag början skolan igen. Tredje och sista året på högskolan. I alla fall för den här gången.

Blommor eftersom jag och Petter firade 2år i veckan. Något jag helt hade glömt.
Petter vet att oliver gör mig glad hihi
Såg en fin räv på min runda i fredags
Blädad av solskenet i simlångsdalen. Alltid sol där!

Kommentarer
Postat av: mumm

Oj, sommaren har gått fort.Skolstart igen för dig, du och Petter får resa någonstans i höst.Återhämtning är viktigt.....
krya på dig!
Kram

2016-08-22 @ 17:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0