En fantastisk morgon!

Skrev ett långt inlägg här tidigare men glömde publicerade det när jag fick erbjudande att kolla på ett nytt täcke till Fendi som jag senare slog till på. Nu har Fendi blivit ett Rambo utetäcke rikare och jag är 1500kr fattigare. Sjuuuukt vad det är dyrt med täcken men nu har Fendi alla täcken han behöver för att klara vinter och kyla! Ska bara prova det imorgon 😉 men passade det inte fick jag lämna tillbaka det som tur är.

Morgonen var i alla fall helt underbar med min lilla pålle. Red en kort tur på 25 min med lite jogg och galopp. Kände inte av hans träningsvärk alls. Han är som ett monster, blir aldrig trött eller sliten haha. Men tog det säkra före det osäkra och tog det lugnt ändå. Klockan var knappt 8 när jag red ut och solen strålade ikapp med vårt humör. Vi prickade in väder väl för senare under dagen har det bara regnat och blåst.

Varit första dagen i skolan idag. Möttes av en muntlig käftsmäll när vi fick reda på att kursen ska vara helt på engelska. Allt ska vara på engelska, redovisningar, arbete, tenta och föreläsningar. Jag har inga problem med engelska (men är inte bra heller) men att diskutera och resonera kring ett ämne på engelska som redan är svårt på svenska kommer bli kämpigt. Men men, bara att kämpa. Inget kommer gratis här i livet.

Lagade en fantastiskt god vagansk gryta med couscous till lunch innan jag började jobba på kvällen. Nu har jag tvingat i mig en macka och ska duscha och sedan sova.

Jag igår innan jag åt tacos med Johan och Nanna. Spelade Bingolotto också utan framgång.
Detta täcket har Fendi fått! Bortskämda häst 😘
Härlig morgon 💜

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0