Blev en effektiv dag

Hemma från jobbet idag också men imorgon ska jag äntligen jobba igen. Blir så uttråkad av att vara hemma men det var nog bra att ta en "vilodag" till ändå.

Idag lämnade jag bilen på verkstad, igen. Och än en gång känns det som min högra arm är avkapad. Passade på att åka och tvätta bilen och städa den invändigt när jag ändå hade tid. TEA blev superfin igen! Och jag kunde lämna henne utan att skämmas. Jag hoppas bara jag hinner till verkstaden imorgon innan de stänger så vi kan premiäråka med nya bromsar och lite annat smått och gott. Annars får jag vara billös till fredag när jag vet att jag slutar tidigare.

Chefen blev väldigt glad att jag kommer in och räddar dem på jobbet imorgon med min närvaro. Blir väl tackad med 1000 paket och 16 backar post...

Idag red jag Fendi ordentligt. Han bjöd på en uppvisning när jag skrittade iväg. Först var det panik över en cykel i diket och sedan tog det tvärstopp vid ett husbygge precis bortanför stallet. Men med lite styrfart kom vi förbi och vi gjorde ingen stor grej av det. Tro fan att han är toppad i hjärnan av all energi han samlat på sig i fem dagar. Vi red bort till fältet där han tappade skon i torsdags. Trimmade riktigt bra och han var hur fin som helst! Red runt med ett stort leende på läpparna. Han är den bästa hästen jag kan ha ❤️

Det var varmt idag och svetten rann från Fendi så jag passade på att bada honom från topp till tå. Fendi stod lös och uppskattade massagen av intvålningen och älskade kylan av vattnet vid spolningen. Stjärna eller vad?! Dumheterna från tidigare är nu bortglömt.

Glänsande lilla TEA
Vad hade jag gjort utan dig?!
Pigg och alert. Full av bus 😉
Letar faror 😉
Fortfarande pigg och svettig
Badad och betar under torkningen
"Men hallå där, vill inte du smaka gräs?"
Gick igenom stan efter att jag åkt buss hem. Vackra Halmstad!

Kommentarer
Postat av: mumm

Alltid lika härligt att läsa din blogg, Fendi är ett busfrö.

Kram

2016-08-25 @ 06:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0