Så underbar han kan vara!

Det finns ingen som kan vara så underbar som Fendi. När han har sina bra dagar, vilket blir oftare och oftare nuförtiden, är han helt oslagbar. Trots två dagar vila hade vi ett fantastiskt pass på den gamla fotbollsplanen bakom stallet. Han börjar äntligen få tillbaka sin styrka och vi kan rida längre och mer "vettigt" igen. Mitt tränings- och tävlingssug har kommit tillbaka och så fort min ekonomi tillåter kommer jag åka till Niclas och träna igen. I helgen får det bli en tur till styringe och lite hoppning på fiberunderlaget. Förhoppningvis kan min kära Petter vara med och assistera samt filma lite så ni får se Fendi. Det var ju trots allt ett lite tag sen han visade sig här in action. 

Idag hämtade jag hem min kära bil som varit på verkstad och fått lite omvårdnad. En otrolig lättnad och det var skönt att slippa cykla 1mil till stallet i blåst. Hemvägen däremot går alltid lätt med medvind 😉 jobbigt bara att inte kunna rida heller eftersom sadeln är kvar hemma. Fendi är ju inte den skönaste att rida barbacka på och longering tycker vi båda är urtrist. Igår gick vi en promenad till ett gräsställe och Fendi åt som om han aldrig sett gräs tidigare. Härligt att se även om vi bråkade en del på vägen dit. Vi var nämligen oense om tempo, riktning och var vi skulle stanna för gräs. 

Nu ska jag duscha innan jag kryper ner i sängen. Imorgon kväll hämtar jag Petter i Ängelholm ❤️




Kommentarer
Postat av: mumm

Sötisar!!!

2016-05-03 @ 18:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0