Nya skor

Godkväll bloggen! 

Idag var det först skolan en timme innan jag for till stallet och mötte upp Tommy(hovslagaren). Fendi skötte sig lika bra som vanligt och idag fick han sina efterlängtade sulor. Jag har under en tid känt att fendi haltat till över lite större stenar så ett par sulor fram kändes lämpligt. Idag fick jag skritta honom uppsuttet för första gången sedan behandlingen och jag tycker mig redan känna skillnad. Om det är sulorna eller behandlingen vet jag inte ännu. Fortfarande lite osäker på mina egna känslor ang fendi, eftersom jag inte ens känt att han varit halt. 

Idag skrittade vi lite drygt 20min och imorgon blir det en halvtimme. Jag kommer börja jogga honom i ridhuset när det är dags. 

Fendis supersulor med extra dämpning 



Kommentarer
Postat av: Tova

Hej! Har bara ett tips ifall din häst inte blir bättre. Vi som håller på med trav och har hästar som haltar till på sten (oftast kan det räcka med små stenar) fastän dom är skodda brukar sko dom med dessa sulor (fram):

http://ladugardsinrede.nu/index.php?route=product/product&path=208_211&product_id=720

Det blir som en helt ny häst eftersom det ofta brukar vara kotorna/knäna dom har ont i. Vet att det inte fungerar att ha gummiskor på en ridhäst under sommaren. Men det är verkligen värt att prova under vinterhalvåret. Skon slits lika "snabbt" som en vanlig järnsko.

För tänk själv om man har ont i knäna, då är det inte så skönt att springa runt med tunga stålhätteskor hela dagarna, mycket skönare med nike air ;)

2015-09-14 @ 20:30:01
URL: http://stallbengtsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0