Mycket kärlek idag

Idag mös jag länge med Fendi och jag hade köpt med svenska goda äpplen som han fick smaska i sig. Han fick även testa nektarin som han tyckte var sött och gott, en liten banan och lite torkat bröd slank ner också. Fendi låg ner i hagen idag och rullade sig en snabbis innan jag plockade in honom. Han kändes nöjd och kärleksfull. Vi utväxlade några hälsningsfraser också efter att jag varit ute och promenerat med stallkompisen Nykle. Jag blir allltid lika varm i hjärtat när fendi hälsar på mig med en lätt gnäggning. 

Som om inflammationen i frambenet inte vore nog har han haft problem med svår mugg sedan februari. I juni var det så illa att jag åkte in med honom till klinik och fick hjälp med att raka bort håret och fick bort alla skorpor. Efter besöket gick han många många veckor med bandage dygnet runt som skulle bytas ut var tredje dag. Även om besöket på klinik inte kostade skjortan har det blivit mycket följdkostnader för bomull, gasbindor osv. Nu är muggen nästan borta men jag tvättar fortfarande benen med hibiskrubb och pillar bort de skorpor som är kvar. Han blir mer och mer medgörlig, gör nog inte så ont längre. 

Jag såg så fram emot att komma igång och så kom inflammationen istället. Många frågor dyker upp i huvudet såsom: "när började han få ont?", "varför har jag inte märkt något?", "hade han ont redan i maj när vi sist tävlade?", "hade jag kunnat göra något annorlunda?" Osv osv... 

Min älskade Fendi, du måste bli bra snart ❤️ vet inte vad jag skulle gjort utan dig i mitt liv. 



Kommentarer
Postat av: mumm

Så fint skrivet Linn, du skriver med hjärtat!

Kram
Mummi

2015-09-09 @ 07:35:46
Postat av: Gunilla

Han kommer att bli bra, det är jag säker på! Pussa på honom från oss :)

2015-09-11 @ 18:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0