Vilken dag

Oj oj oj. Idag var det årsdebut för mig och Fendi. I tisdags kändes hoppningen sådär och jag kunde inte låta bli att vara lite orolig över helgens tävling. Denna oro gjorde att jag bytte från 120/120 till 110/120. Idag var det en helt annan häst än i tisdags. Han kämpade allt han kunde, var snabb, försiktig och alldeles underbar. 

I 110cm var fendi lugn, lugnare än vanligt. Skrittade in på banan med långa tyglar och vi båda tog det hela med ro. Fick till en trevlig grundomgång och omhoppningen började bra. Jag kom med rätt mycket fart över en oxer och det var fem galoppsprång till ett räcke. Jag tänkte i all hast att jag skulle rida på 4 galoppsprång(vilket inte är något problem med hans megagalopp) men fendi uppfattade inte riktigt min signal och lade in ett femte precis innan. Jag förstår inte hur han kom över utan att riva, det ska vara omöjligt men han ville verkligen inte riva. Anledningen till att vi missförstod varandra var nog för att vi är lite ringrostiga. Vi hade en liknande situation i 120 och då var han helt med på noterna. Denna runda ledde till en 5.e plats. 

Försökte peppa igång mig mellan klasserna, det är lätt att nöja sig med en placering, speciellt på årets första tävling. Lyckades ladda om och Fendi hoppade otroligt bra i 120. Fick lite korsgalopp till hinder nr 5 och det berodde på att jag skar av kurvan alldeles för mycket(så som jag inte hade tänkt rida). Kom väldigt nära men guldgossen klarade hindret ändå. I omhopp hade jag inte tänkt rida fort men efter att fendi laddat på fel hinder blev det en kort sväng till ett av hinderna och till sista hindret gasade jag på lite grann. Även om jag inte tyckte att rundan var snabb så räckte det till seger! Han är snabbare än jag tror och hans galopp täcker mer mark än väntat. Ingen är gladare än jag, fendi har verkligen kämpat för mig idag! En fantastisk känsla och att få rida en avspänd häst gör stor skillnad. Bästa bästa Fendi! 










Fendi vet att han ska lyfta på benet när godisen kommer fram. 

Stort tack till Mathilda som groomade som en gud idag!! 

Kommentarer
Postat av: mumm

Grattis än en gång! Du och Fendi är ett riktigt team.

2015-02-16 @ 07:16:07
Postat av: Gunilla

Ni är bäst! - har jag ju alltid sagt **blink blink **

2015-02-16 @ 19:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0