Tävling Åstorp

Igår blev det en lång dag, åkte till stallet vi 8 och kom hem från tävlingen vid 20. Långa dagar har varken jag eller Fendi problem med när det gick så bra som det gjorde igår.
 
Först 110cm: Fick till en fin grundomgång, han var avspänd och lugn och flytet kom därefter. Till sista hindret i grunden tittade Fendi till i sista sekunden och hoppade åt sidan men hoppade ändå. Tyvärr så rev vi. Finns säkert något jag hade kunnat göra, hade kunnat understödja honom mer med skänkeln men jag tror att mitt huvud redan var i omhoppningen och därför blev det som det blev. Nu i efterhand var det nog bra att det inte blev omhoppning ändå. Alla red extremt fort och med en normal omhoppningsrunda hade man kanske med tur kammat hem sista placeringsplatsen i klassen. Såklart hade jag blivit nöjd med en omhoppningsrunda men då måste jag också rida klart hela grunden innan jag går vidare till omhopp. 
 
120cm: Framhoppningen blev effektiv och ganska kort. Något som jag märkt passar Fendi väl. Satte lite mer tryck i honom än i 110cm och vi kom en aning närmre alla hinder(på ett bra sätt) och han kunde börja hoppa med ryggen och sina bakben på ett annat sätt. Känslan inför rundan var god. Visade honom hindret vi rev 3 ggr, från båda hållen eftersom att det skulle hoppas från båda hållen om man gick till omhopp. Det var inget enkel bana men till skillnad från förra helgen tog jag mina beslut i rätt tid och höll fast vid dem. Fem lite långa galoppsprång mellan 2an och 3an blev perfekt och fem lite frammåt till kombinationen på båge flöt på bra. Sju lite hålla mellan 6an och 7an gick också bra. Kom lite nära på 8an och fick rida på till första omhoppningshindret som hade sex normala på båge dit. Fick till mina fem galoppsprång som var planen och Fendi var helt med på noterna. Fortsatte sedan på omhoppningsbanan som var en snirklig bana med en avslutande galoppsträcka på sju galoppsprång till sista oxern där han lätt var med på sex galoppsprång. Jaaa, FELFRIA! Känslan var så fin hela rundan, han tittade till på samma hinder igen i omhopp men denna gången fullföljde jag mitt beslut och det blev inga missförstånd mellan oss. 
 
Slutade 3.a i klassen med ett startfält på 81 starter. Jag är otroligt nöjd och det är sjukt vad fin han är nu! Känns som vi båda är på väg mot rätt håll. Nästa tävling är Perstorp och det är första kvalhelgen för Falsterbo. Jag hoppas att formen håller i sig hos mig och Fendi. Vore som en dröm att få rida där med Fendi. Skulle vara som ett bevis på att hårt arbete lönar sig. Vägen har varit långt i från spikrak men jag ångrar inte en sekund med denna häst. Han gör så mycket för mig och jag hoppas att han förstår hur älskad han är av mig, inte ett enda bud skulle få mig att sälja honom. Han förstår i alla fall vad ett förhållande går ut på, det handlar om att ta och ge. 
 
Jag blir helt varm inom mig när jag tittar på honom. Ikväll blir det massage, godis och pussar!
 
Tack för hjälpen Mathilda! Och tack för att du kom och tittade Mamma. Självklart ett tack till Petter som sitter och följer oss genom Equipe. Härligt att ha ett så fint team runt omkring sig.
 
Tack för mig! 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Åh vad härligt att följa er och att det går så bra! Visste vad jag gjorde när jag sålde den hästen. **blink blink** :)Vi kommer självklart att följa er i Falsterbo :)

2015-02-22 @ 08:18:18
Postat av: mumm

Vilken runda du och Fendi gjorde, jämt och fint tempo. Det ser inte fort ut men han är född med stor galopp och är så snabb i själva hoppet. Du har gjort ett fantastiskt jobb med honom, det har tagit tid men han har verkligen varit värd att vänta på. En riktig toppenhäst, och så lydig.Kram Mumm

2015-02-22 @ 18:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0