Stekigt

Det fortsätter att vara varmt här i Kuwait och kommer bli ännu värre framöver. Rider inomhus varje morgon nu för att inte dö av värmeslag. På kvällarna när solen är borta går det bra att rida ute. 

Hemma på lunch nu och jag red Robin och Velkana imorse. Sen tog jag Tilli och Amuesant på en gemensam promenad och de fick beta i en kvart borta vid golfbanan. De båda var väldigt nöja och skötte sig bra. Ikväll ska jag rida ut på Allan med Eve och Corlino och sen ska jag släppa Tilli i paddocken en timme. Hon får bara springa under kontrollerade förhållanden och är hon där utan mig måste hon ha hö så jag vet att hon är lugn. 

Ska även rida en tur på lilla galoppbanan med PP, kommer rida efter Eve och oxer så hon inte känner sig ensam. Nadia(hennes ägare) ville titta på så vi bestämde 18.30. Nu är det dags att bättra på brännan lite ute i solen, ett eller två dopp i poolen blir det nog också. 

När vi var ute och åt häromdagen. Blev ett besök på IHOP. 

Hejdå så länge 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0