Varför?

Nu ligger jag här igen, klarvaken en timme innan jag egentligen ska upp. Förstår verkligen inte. Hade varit glad om kroppen kunde vila när den fick chansen. 

Igår blev Robin klippt och herregud vad duktig han var, kunde klippa nästan hela själv. Fick lite hjälp med att klippa huvudet och Evelina höll i bremsen när jag klippte insidan av öronen och runt öronen. Helt otroligt, sist var han jättefjantig och stod på bakbenen, kastade sig och sprakades. Jag och Evelina har gjort ett bra jobb med honom tydligen. 

Idag ska alla internationella hästar hoppa bana inför den stora tävlingen, några hoppar på morgonen och de andra på kvällen. Jag ska hoppa lite med dior nu på morgonen, i min nya sadel. Det är flera som kan tänka sig att köpa en BD här nere, har ett par som jag ska låta prova min sadel framöver. Abdullah hoppade med den igår på Tilli och han gillade den väldigt mycket. 

Efter att han ridit klart
Jag- so, what do you think about the saddle? 
Abdullah- it was good!
Jag- good?! Seriously that's not enough for! 
Abdullah- haha, it's the best saddle I ever tried. Is that enough for you? 
Jag- yeah, that's enough. Thank you! 

Haha även om vi drev lite med varandra så gillade han sadeln. Han ser fram emot att rida i den igen när den är lite mer inriden. Sen att han ville byta ut mitt namn på den till sitt eget säger också en del 😉 

Jag hoppas att Diors groom kan filma lite idag, igår var han så sjukt pigg så hoppas han lugnat ner sig lite. 

Kvällsridning på dior! 

Morgonmys med en trött Tilli. ❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0