Tufft pass för Robin

Eftersom att Robin var ganska CP igår kväll när Abdullah red så trimmade jag honom lite extra idag, tolerade inget trams alls och det gick faktiskt bra. Han är väldigt ofokuserad och tittig vilket gör det svårt att få till en jämn rytm över cavaletti osv. Red Tilli också och hon var väldigt fin, har längtat efter att trimma henne ordentligt. Plus att hon blev sjukt snygg efter gårdagens klippning. 
 
Shaker red snoopy för Kristian samtidigt som Kristian red Cordo. Båda två gick bra och Shaker har verkligen utvecklat sin ridning efter att Kristian hjälpt honom varje dag. Gårdagens träning bestod av en övning med upphöjda bommar och ryttarna skulle rida utan stigbyglar, japp det var denna träningen som Robin var cp på. Min kära chef gnällde mest och tyckte både häst, tränare och sig själv var skit. Som tur var blev han gladare efteråt. Jag kan förstå honom, Robin är extremt studsig och som jag skrev tidigare har han väldigt svårt att koncentrera sig och så fort man hoppat eller ridit över en bom så kör han upp huvudet och springer. Jag såg bara slutet av träningen och då tyckte jag ändå att Abdullah och Robin gjorde ett okej jobb. Shaker fick verkligen till det sista gången och han fick mycket beröm. Cordo börjar komma tillbaka i bra form efter kolik och ryggont, roligt att se. Han ska dock inte gå den internationella tävlingen nästa helg. 
 
Nu ska jag hoppa in i duschen, varit ett märkligt väder idag med omväxlande sol, regn, moln och blåst. Längtar till Evelina kommer tillbaka så vi kan åka och sola på farmen, mmmmmmm. Just nu har jag bara en ful bonnabränna, men det är bättre än ingen alls. 
 
Lilla arenan närmst och den stora längst bort. Sen har vi ca 4-5st arenor på andra sidan men de har inte så bra underlag. Just det, vi har ett ridhus också som jag var inne i här om dagen. Såg litet ut från utsidan men det var en stor ridyta. Perfekt med AC där inne sen för de som är kvar i Kuwait när de är 50grader. En annan ska först till Florida sen till Tyskland. Kommer ta med Fendi till Tyskland och öppnar gränsen får han följa med till Kuwait under hösten. Fendi kommer vara kung här om det skulle bli så. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0