Söndag i Kuwait, fortfarande utan sambo

Väckningen av Abdullah igår gick som väntat, åt skogen, Ringde 5ggr utan framgång men han dök faktiskt bara upp 2timmar för sent. Ska köpa ett elektriskt bälte som jag kopplar till telefonen så han får stötar när jag ringer och vaknar. 
 
Jag är fortfarande ensam i lägenheten men om bara ett par dagar kommer Evelina tillbaka till mig. Förhoppningsvis med min nya sadel(om den inte blir borttappad på flyget eller något annat)!! Så himla glad jag kommer va över att få se min sadel, som ett barn på julafton. Aja, idag har jag egentligen min lediga dag men eftersom att Evelina är borta sa jag att jag bara kunde ta lite sovmorgon. Tyvärr såg Kristian till att det inte blev så och jag var i stallet strax efter 8. Nu under kvällen tog jag min trötta kropp hem lite tidigare och strax ska jag sova.
 
Idag fick jag prova en ny häst, Brazil. En fux som hoppar väldigt trevligt men är stressad och rädd för det mesta. Han var speciell att rida men det var roligt. Det var inte alls planerat att jag skulle rida honom men efter att Abdullah hade ridit Robin i ridhuset så kom och han fråga mig om jag hade tid att rida Brazil. Eftersom att jag dregglat lite efter denna häst ville jag hemskt gärna det även om jag var trött. Jag svarade ja och tur var väl det för hade jag inte ridit samtidigt som Abdullah på banan hade jag inte fått se honom TRILLA AV! Haha herreguuud vad jag skrattade. Han skulle hoppa "doktorns" häst och flög av i landningen, han inte varit förberedd på att hästen skulle hoppa så stort. HAHAHA säger jag. Dagens roligaste. 
 
Annars då? Skulle hoppat Dior men så fick han nya skor och det blir kanske imorgon istället, beror lite på för hans ägare har drabbats av ett dödsfall. Sorgligt nog. Förståeligt om det inte blir imorgon heller, fast jag tror att groomen hjälper mig istället.
 
Igår blev jag bjuden på mat igen, jag, Shaker, Abdullah, Hamada och Ahmed åt kinesiskt på Shakers favoritrestaurang nära Kuwait city. Det var gott men inte i klass med maten dagen innan, kanske var för att jag fortfarande var mätt? Jag tog inte min bil dit själv eftersom att Shaker är sämst på att veta var allt ligger här så bad Abdullah om tjuss hem till stallet så jag kunde ta bilen därifrån. Med en stor släng av lathet och en tid att passa fick jag tjuss av deras chaufför istället. Ja, alla har chaufförer här och de kör som några jäkla idioter. Känner mig extremt otrygg i deras sällskap. Jag skickade ett sms till min chef och fråga om han ville att jag skulle dö men han påstod att chauffören alltid kör väldigt långsamt och med stort avstånd till andra bilar och det var därför han lät honom köra mig. Ja jag vet inte riktigt vad som gått snett men han var allt annat än safe att åka med. Plus att jag kom till fel klubb. Lagom trött satt jag bilkö på vägen hem också. Nu låter det som om dagen igår var väldigt dålig och det var den faktiskt inte, hade bara lite otur på kvällen. 
 
Idag började det desto bättre med kaffe från starbucks igen. Tackar jag Khalil för! 
 
Hoppas dagen imorgon blir trevlig och lättsam. Vi hörs väl av då igen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Julie

Høres ut som du har det helt supert:)

2014-03-09 @ 22:37:10
URL: http://julieroland.blogg.no
Postat av: Malin

Fina pållar, och gud vad kul det är att läsa om hur du har det i Kuwait! Verkar toppen!! Med undantag för trafiken och sånt då. Saknar dig massvis min kära!

2014-03-13 @ 07:54:45
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0