Dagarna som gått

Här kommer en lång uppsats mina kära bloggläsare. Dags att uppdatera er om allt som hänt senaste dagarna. 

I tisdags blev det en otroligt lång dag i stallet, jag och Evelina hoppade över lunchen och klippte hästar, pustade och red för att hinna med allt. På onsdag morgon gick vi upp tidigt igen och packade allt innan trailern kom och hämtade hästarna kl 12. Lastningen gick strålande och det är skönt att jag och E gör det själva utan att några av de andra groomerna stör. Det går smidigast så. Vi satte oss sedan i bilen och körde till vårt meeting, 5min resväg haha. Onödigt att hästarna skulle stå uppstallade va? Vi klagar inte, skönt att komma iväg på en riktig tävling som normala människor i Europa. 

14.30 var det veterinärbesiktning av alla hästar och det gick hur bra som helst. Vi var lite oroliga ang Tilli eftersom hon är 16år och ganska stel till en början men den gamla damen var superfräsch! Vilket också syntes senare under tävlingen. Även Shakers dansade igenom besiktningen. 

Så fort Shaker, Abdullah och Abdullah(saudikillen) hade ridit sina hästar inne på stora arenan åkte jag och E till stallet och tog hand om Oxer och Velkana som fick stanna hemma denna gången. Sen kom våra chefer plus saudi-abdullah och hämtade upp oss så vi kunde åka hem till Muhannad(Robin o Amuesants ägare) på ytterligare en slags kuwaitisk fest. Maten var outstanding! Muhannad hade hyrt in tre olika restauranger, hemgjorda pizzor, hamburgare, räkor, sallader mm. 

Jag stannade inte kvar lika länge som Evelina eftersom jag var trött. Abdullah och jag skjutsade tillbaka saudi-Abdullah till hotellet och sedan släppte Abdullah av mig i stallet så jag kunde ta vår bil hem. Ca 5min efter att jag lämnat stallet var det någon slags pass-/poliskontroll på motorvägen, jag blev inte kontrollerad och skönt var det. Körde kanske 30sekunder och märker att någon kör upp precis vid sidan om mig och ligger kvar. Saktar ner, personen i bilen saktar också ner. Vänder på huvudet, det är en kille i vit klänning i bilen bredvid som stirrad på mig och gestikulerar att jag ska stanna bilen vid vägkanten. Blir nervös, vågar inte stanna, ringer Abdullah frågar om det kan vara en polis i en Audi r8, han säger nej och är tydlig med att jag inte ska stanna bilen eller lämna motorvägen. "Kör mot mig, jag kommer!" Han får registreringsnumret, personen i Audin kör fortfarande jämte mig. Efter ca 5min ger personen upp och trycker plattan i mattan och drar. 

Ringer Abdullah och säger att han stack, möter upp honom ändå och blir följd hem till dörren. A trodde att personen i bilen antagligen bara ville ha mitt nummer eller en dejt men att det fortfarande inte är okej att bete sig så. Så skönt att kunna ringa någon i alla fall och för en gångs skull var jag glad att Abdullah inte sover på natten. 

Hade svårt att sova sen men dagen efter i stallet gick ganska smidigt ändå. Tilli hoppade en uppvärmningsklass och blev 6.a Robin var spänd och rev tre st och Amuesant var katastrof och gjorde allt han inte skulle. Rev, stannade och drog. Shaker gick det tyvärr dåligt för hela tävlingen igenom. 

Fredag, Tilli vilade sin gamla kropp och jag red henne lätt på morgonen. Robin gjorde en riktigt bra runda men Abdullah var för det första alldeles för sen till framridningen och började hoppa när det var 4 ryttare till honom. A la Robin alldeles för djupt på hinder nr 3 o 4 så han hade ingen chans att klara det. Annars var Robin klockren! När Abdullah kom ut klagade han på sin ridning och jag kunde inte annat än hålla med fast vi båda berömde Robin. Amuesant rev fyra hinder. 

Lördag, sista dagen. Red Tilli på morgonen, gick promenad med Robin och Amuesant. Robin och Amuesant gick samma klass, med 5 ryttare mellan sig. Sadelproblem, de har vanligtvis samma sadel. Jag åkte till stallet och hämtade Velkanas träns och förbygel så de kunde matcha min sadel. Problemet blev inte bara löst, Robin blev en helt ny häst i brun utrustning, så snygg! 

Och tänk så bra han hoppade med min sadel och så bra Abdullah red, de vann! En helt perfekt runda från ryttare och häst, en fröjd för ögat. Även om de startade som nr 6 utav 50 starter visste vi att det skulle hålla till i alla fall topp 3. Jag hoppas jag kan visa er video så småningom. Amuesant rev två men denna gången var det åtminstone en bra runda! 

Dags för den avslutande Grand prixen. Tilli var otroligt taggad, så fräsch och spänstig. Framhoppningen var klockren och hon var inte i närheten av en bom. Höll på att dö av nervositet, höll mig fast hårt i staketet och hoppade i takt med Tilli. Rundan var så bra, så perfekt till sista linjen. Abdullah lägger henne nära in på en oxer, Tilli klarar otroligt nog hindret men distansen till kombinationen blir för lång men man ser så tydligt hur hon försöker klara insprånget som var en ganska maffig oxer. Tyvärr slår hon ut bakbommen ytterst lite med ena bakhoven. 

Hon är så fantastisk, en kämpe. Min gamla lucky hade ett hjärta av guld men denna hästen, oh my god, en otrolig kapacitet, ett stort mod samt en personlighet som inte går att jämföra med andras. Abdullah kommer aldrig någonsin få en sådan häst igen. 

Jaha, nu börjar denna novell lida mot sitt slut och vi ska njuta av vår lediga dag på farmen. Välbehövligt efter 4st 14 timmarnas pass med 30min lunch/sittpaus. 

Här har ni lite bilder från vår trevliga helg på Kuwait riding center. 

Öronen ❤️



Robin latar sig lite innan morgonridning


Han och jag

Robin och Tilli 


Trevligt att mötas av detta varje morgon.

Stallarna i bakgrunden


Snygg i brunt eller vad?! 

Glad chef

Selfie på prisutdelningen när Abdullah fick stå på prispallen


Trevligt att se ett leende på karln, hoppas han vinner alltid. Haha 

Robin ❤️

Haha ser ut som en åsna här, gravidmage deluxe

En dålig bild på Amuesant 


Tilli i 120klassen


Pretty boy

Tilli ❤️



Kommentarer
Postat av: Malin

Åh såna fina pållar, och ännu finare du! Kul att Robin och Abdullah vann - med din sadel!! ;D

2014-03-24 @ 23:47:55
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0