Blev bitchig

Alltså idag blev jag en bitch. Efter att jag ridit Tilli imorse och stod och väntade på att dior skulle bli klar så blev jag och Evelina tillfrågade att lasta en häst, javisst sa vi och hämtade våra saker. Med våra saker menar jag handskar, longeringslina och kedja. Det är det som vi behöver, inget mer. 

När vi kom ut till släpet står det en gul ful ponny och det första jag gör är att byta ut grimskaftet till en kedja över nosen. Så länge frid och fröjd. När Evelina ska flytta sig får ponnyn damp och sparkar efter henne, jag blir vansinnig och rycker till en gång. Tycker inte det är okej att en häst sparkar, oavsett situation. Då får ägaren ett lätt sammanbrott och ber mig ta det lungt. Jag förklarar då för henne att det inte okej att hästen sparkar efter Evelina. 

Vi står och väntar på att hästen ska få på sig transportskydd och efter någon minut kommer någon annan tant, kanske också en ägare av denna fantastiska ponny. Hon ifrågasätter varför hästen har kedja över nosen. Jag förklarar för henne att vill de ha vår hjälp så gör vi det på vårt sätt och passar inte det så har vi hjälpt till tillräckligt. Då säger hon tack för hjälpen ändrar till vanligt grimskaft och vi går därifrån. 

Sen höll de på hur länge som helst med ponnyn och såklart gick den inte in. När jag gick till Diors stall ropar någon efter oss och frågar om vi kan hjälpa till, jag viftar till med armen och svarar att de inte får någon mer hjälp. Till slut ger de hästen lugnande och jag antar att de fick lyfta in hästen sovandes.

Det som är så irriterande är att människor är så okunniga här. Både jag och evelina har mycket erfarenhet av lastning och hantering av hästar och hade vi bara fått vara i fred hade hästen varit inne på MAX 5minuter och hästen hade varit oskadd. Istället ska de vara vrånga och ge hästen lugnade, helt i onödan. 

Jag berättade hela historien för Abdullah och han tyckte det var bra att jag reagerade som jag gjorde. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0