Fendi 130cm

Igår var det Fendis tur att tävla i trolleholm, 130cm, vår första 130cm sedan förra hösten. Ville rida 130cm enbart för att han inte skulle vara trött men istället satt jag på en tickande bomb med räserfart. Var väldigt stark på framhoppningen så trodde inte han skulle lyssna alls inne på banan. Mellan 1an och 2an var det 29m och jag bestämde mig för att rida på 7steg, satte mig ner tidigt i sadeln och satte tillbaka honom bestämt, jo vad gör han då? Jo han lyssnar såklart blixtsnabbt och jag förstör rytmen. Kom inte knasigt på hindret men jag störde honom så han rev. Var bara en liten touch så kunde lika bra legat kvar. 

Fortsatte resten av banan bra, god rytm och höjd i hans språng. Från trekombinationen var det 6steg till en oxer, vet inte riktigt vad som hände där, språnget blev platt och han rev både fram och bak. Beror nog mestadels på orutin. Annars är jag nöjd med honom och min egen insats. Ingen av oss klantade oss katastrofalt så med lite mer träningen kommer han säkert bli lika fin i 130 som i 120. 

Nästa tävling för Fendi blir 120/130 i åsbo om två veckor. Sista innan flytten till Halmstad. 

Vi var i alla fall snygga igår trots att vi var långt ifrån bäst. 

Obligatoriskt morgonmys med Emmis som säkrade sin första rosett i helgen. 


Bästa pussmulen har han också, kanske för att han inte bits som Fendi gör haha.

Lite sliten från gårdagen ❤️ han ska få ett par dagar vila i helgen som kommer. 




Kommentarer
Postat av: Gunilla

Fina pållisar!

2014-08-11 @ 16:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0