Allan Ballan var en stjärna

Hela Allan är nu färdigklippt och det känns hur bra som helst. Så fort vi får nya skär till vår egen klippmaskin ska jag klippa Velkana, hon börjar bli väldigt lurvig. 

Imorgon ska jag nog hoppa, har ingen lust med gymnastikhoppning på Dior men det är såklart nödvändigt. Velkana ska också hoppa. 

Veterinären kommer och tar blodprov på Robin och Amuesant imorgon så de enda jag ska rida imorgon bitti är Dior och Allan. Sjukt slapp morgon! Satsar på att ligga och steka i solen ett par timmar på lunchen imorgon då. 

Nu ska jag återigen duscha av mig hästhår och lukt för att sedan krypa ner i sängen och sova en lång stund! Eller ja till 06.00. 

Tendermona som också är ny hos oss men hon står bara i Cordos box och Evelina tar hand om henne. En tjej på klubben som köpt tillbaka henne. "Mona" skadade hoven för två år sedan och har fortfarande inte blivit återställd. Vi får se vad som händer med henne, själv tycker jag hon är hur charmig som helst. En pärla! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0