Världens bästa Fendi!

Gud så duktig Fendi har varit idag, stor guldstjärna till honom!
 
För första gången gick Fendi rakt in i 120cm och för första gången skulle han gå två 120cm på raken. Fendi var strålande idag trots att avstånden var konstiga och banan var full med linjer, svårt att komma ihåg allt. Fick gå banan två gånger i varje klass för att jag skulle komma ihåg antalet galoppsprång. För första gången fick Fendi hoppa trekombination på tävling också, måste verkligen försöka att få honom lite närmre in haha, hoppar så lååångt att han knappt får plats. Tur att han är så snabb i benen i alla fall.
 
Aja till resultatet! Felfri i första klassen och ett ner i andra, hur grymt är inte det? Rev trean i andra klassen, blev ett flackt språng och jag kunde samlat ihop honom mer. På väg till fyran i andra klassen red en tjej precis ut genom utgången och det blev lite skänkelvikning i galopp inne på banan, ett stort framsteg är att han faktiskt tog min skänkel och inte blev tvär. 
 
Han var väldigt fin att rida i första klassen, lyssnade bra och kämpade för 0.an. Superhästen! 
 
Här kommer filmerna om ni vill se. Tycker ni inte han börjar hoppa bättre med bak hela tiden? 
 
Han kändes lite tröttare i andra klassen, inte så konstigt. Därav de lite flackare sprången, annars nöjd med min fina älskling. Fick många fina ord idag på tävlingen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Superfint!! Ni blir bara bättre och bättre :) Kul att se!

Svar: Tack!! :)
Linn Skjetne

2013-05-29 @ 21:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0