Shit vilken dag!

Jag har inte berättat för er att jag ska sälja Lucky nu innan hösten eftersom att jag ska börja plugga och inte har råd med två hästar. Egentligen behöver jag inte att förklara mitt val för er men jag gör det ändå. Tror inte jag måste berätta för er att det skär i mitt hjärta, att behöva välja mellan de två finaste pojkarna på jorden. Huvudanledningen till att jag ska sälja har jag redan tagit upp, ekonomin klarar inte av två hästar och tiden kommer heller inte att räcka till när skolan börjar. Andra anledningen till att det blir Lucky är att jag inte vågar sälja Fendi eftersom att han är väldigt speciell och jag misstänker att många skulle pryla skiten ur honom när han dummar sig, vilket inte gör någon som helst nytta. Plus att jag gillar mer att sitta och trimma Fendi på marken än Lucky, Fendi gör mer gratis. Han är inte svårare att rida på marken än någon annan häst men Fendi är väldigt lätt.  Senast idag har jag gråtit en skvätt över att jag och Lucky kommer gå skilda vägar snart. Finns ingen annan häst jag ridit som är en sådan gentleman som honom, han är helt enkelt underbar. Något ni säkert förstått här i bloggen. 
 
Hur som helst åkte jag till Trolleholm idag och lät Emelie prova Lucky i hoppningen, dels för att se hur han reagerar med en annan och för att se om Emelie kanske kunde starta honom i 140cm så småningom. Känner inte att jag behärskar det som det är just nu. Emelie red honom bra och Lucky hoppade fint som vanligt, inga bekymmer direkt. 
 
Under tiden Emelie red så visades ett par andra hästar för en spekulant för utlandet, han spanade såklart in min fina häst och började ställa frågor. Jag frågade om han ville prova och det ville han(kul att se en man rida Lucky tänkte jag, han red trevligt också). De höjde upp hinderna rejält och ett räcke var 145cm i alla fall och en oxer låg på 140cm, inga problem för Lucky. Nu fick jag verkligen se vilken teknik han har, kommer fram väl när en duktig ryttare sitter på ryggen och hinder är uppe på en höjd som får Lucky att anstränga sig. 
 
Bjuder på spekulantens runda. Kommer lägga in Emelies och Luckys runda när den kommit upp på youtube. 
 
Den höga rundan 
 
Hur detta utvecklar sig vet jag inte, blir nog inget köp från honom. Känns som om saker och ting går lite fort nu... 
 

Kommentarer
Postat av: Titti

Usch vilket svårt beslut. Började nästan gråta när jag läste! Men jag förstår helt ditt resonemang kring vilken häst du ska behålla. Hade aldrig kunnat sälja Garcia som det ser ut idag. Du kommer känna när du hittar rätt köpare, man vet i hjärtat att hästen får det bra och då känns det trots allt ok att sälja. Styrke kramar till dig! Kramar Titti

Svar: Tack Titti, kram på dig <3
Linn Skjetne

2013-03-18 @ 17:12:25
Postat av: Jennie Kristensson

Det skär i hjärtat att läsa detta. Kan inte ens föreställa mig hur du känner det, men jag förstår dig, hur du tänker. Ibland önskar man att det fanns mer tid och att man hade mer pengar... Massa styrke kramar på dig vännen!♥

2013-03-18 @ 21:24:49
Postat av: Malin

Skickar över vääärldens största kramar från Malmö till Ljungbyhed!!! <3 Vi har snackat om detta innan, så behöver väl inte säga så mycket mer om det. Förstår dig iaf, och det vet du.

Men gud vad kul att se en kille rida Lucky, och shit, vad han hoppar! Snacka om att det är en häst med kapacitet du har! Fast å andra sidan har nog Fendi jäkligt mycket att ge han också. Se till att Lucky kommer till nån riktigt bra nu, så du kan få se honom klättra i klasserna och sen känna stolthet över att det var DU som tog fram honom :) för det ÄR en GP- eller WC-häst du har, det har jag ju alltid sagt!? :D

Svar: VI får nog prata lite mer om detta nästa gång vi ses. Ingen förstår mig så bra som du. <3
Linn Skjetne

2013-03-19 @ 10:14:07
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com
Postat av: Sandra Ramtzén

Lider med dig Linn för det är inget lätt beslut att ta! Tycker du är stark som har gjort det och jag hoppas att din fina Lucky hamnar hos någon som tar hand om honom lika fint som du gör!
Kramar

2013-03-19 @ 14:16:50
URL: http://sandraramtzen.blogg.se
Postat av: erika

Åh Linn, så sorgligt att läsa. Men som de andra redan skrivit så förstår jag ditt beslut. Och förstår även hur hårt det måste kännas.. Tänker på dig och hoppas att ni hittar rätt ryttare åt honom. Vad är det du ska plugga förresten? Massa kramar från mig <3

2013-03-19 @ 15:30:04
URL: http://hejaerika.shapemeup.se
Postat av: Joanna

Blir fan tårögd. Tänker på dig gumman!

2013-03-19 @ 18:11:30
Postat av: Emma

Tråkigt att läsa att du måste skiljas från Lucky. Åhh varför skall pengar alltid spela sådan stor roll i våra liv? :(

Själv tycker jag att du rider Lucky betydligt bättre och mer harmoniskt, om det nu är till en liten liten tröst. Visst red han okej, men Lucky ser ändå bättre ut med dig på ryggen, jag har ju sett så många videor här på din blogg! :D

Jag förstår ditt beslut, ibland måste man ju ta sådana även om de är tunga. Och Fendi ska du behålla vad jag förstår, och det är inte fyskam det!


All lycka till, och kom ihåg att även det som är jobbigt och svårt, blir lättare efter en tid.

2013-03-20 @ 10:28:03
Postat av: Sandra Johansson

Väldigt tråkigt att läsa Linn.. Men jag förstår ditt beslut, att plugga tar upp mer tid än man tror, om man vill göra det bra. Lucky är en fantastisk häst och jag hoppas han kommer till någon som kan ta tillvara på honom på samma fina sätt som du gjort. För det är DU som utbildat honom Linn o gjort honom till den stjärnan han är, jag hoppas du insett o tar åt dig det! :D Lycka till med dina studieval och en stor KRAM till dig!

2013-03-21 @ 15:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0