Tävling Åsbo rf

Idag var det tävling, som jag hade längtat efter att få tävla båda mina hästar på samma dag, på samma tävling. Började med att jag jobbade hela dagen igår och det regnade i princip hela dagen och banan var nästan helt täckt med vatten. Jahapp tänkte jag, det kan ju faktiskt torka till imorgon om det inte regnar i natt. Vädret igår kväll var okej, regnade inte i alla fall. Gick upp lite innan halv 7 imorse och fodrade och då var det inget regn, wooho tänkte jag, detta blir bra. En halvtimme senare öppnade himlen sig och det regnade konstant fram till 13. Kul va? Stod i valet och kvalet om jag skulle starta eller inte, valde att köra ner med Fendi och rida mina två klasser. Som träning. Träning blev det och ser man till omständigheterna gick det bra, han gick förbi flera paraplyer, två parasoll och hoppade genom vattenpölar och koncentrerade sig på banan trots att det öste ner regn. Sen att jag inte själv var helt på hugget var en annan sak. Hade alldeles för dålig galopp i första klassen och kom aldrig till ridning, rev två, såklart tar jag på mig det. 
 
I andra klassen blev det bättre, satte upp en bättre galopp, såg inget avstånd till hinder nr 1 och lade honom i skiten och rev. Crap. Fick en bättre runda än i första, hoppade till och med hinder nr 9 och tänkte, jaha det var ju ändå bra 1 ner i detta vädret är okej. Sen kom en annan tanke och tog över, varför pratar inte domaren? Ehh har jag missat något? I samma sekund kommer jag på att jag inte ridit klart banan. Asså hallå?! Vad fan håller jag på med?! Eftersom att jag var på väg ut från banan fick jag rida hela vägen tillbaka och hoppa de två sista hindren för att sedan gå i mål med 4fel för "stoppet" dvs min enorma volt och 8fel för överskriden tid. Jahapp istället för att vara nöjd med en runda på 4fel fick jag skämmas över att ha glömt banan och ta åt mig 16 jävla fel. Blir så trött på mig själv. Nu ska jag aldrig mer rida fel, aldrig. Låt mig hålla detta nu. 
 
Aja, Fendi får en guldstjärna, han har skött sig kanon! 
 
Valde att inte starta Lucky i 125cm pga den blöta banan. regnade ganska bra efter att vi åkt hem med Fendido. Åkte ner och hjälpte till på banan och hejade på Camilla och B i stället. 
 
Tyvärr inga filmer från idag, mamma filmar inte i regnet. Kanske lika bra denna gången. Bjuder på fina bilder som bästa Malin tagit <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Godnatt folkens!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Fniss, Linn, ditt klantarsle!! ;) Haha, närå, alla glömmer vi saker ibland ju! Dessutom, förstår att du blev distraherad i det regnet! Usch! Har ändå vart en toppenhelg med en toppentjej <3

2013-06-30 @ 23:00:15
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com
Postat av: elina

Din i ställning är underbar, keep in workning girl!!!!!

2013-07-01 @ 21:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0