Leif Nilsson träning

Idag fick jag äntligen hoppa igen, som jag längtat!!! Hästarna har inte hoppat sedan trolleholm, jo ett par språng med Camilla och några småhinder på banan men inte mer. Fendi var sprallig och glad i början men inga tramserier och han hoppade kanon idag. Så otroligt fin att rida idag, lika lydig och avspänd som i Trolleholm senast. En fröjd att rida! 
 
Bjuder på två videor från idag. 
 
En liten bana
 
Leif sa inte så mycket, han tyckte Fendi hoppade trevligt, en bra frambensteknik och att han är rädd om sig. Tackar tackar! Han tyckte vi kunde träna med teknikskydd bak för att förbättra bakbenen(om man tränar med förnuft som han sa), men jag kommer nog inte göra det. Jag tror aldrig att Fendi kommer få en WOWteknik bak men så länge han har koll och inte river spelar det ingen roll. Dumt att förstöra något som fungerar. Dessutom blir han bara bättre och bättre bak, han blir hela tiden starkare och slappnar av mera, ibland händer det att bakbenen åker ut och upp, lite.
 
Jag är otroligt nöjd med Fendi idag, en riktig pärla är vad han är! 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Han så kanonfin ut!!! Du rider lika bra som alltid!!!

Svar: tack! <3
Linn Skjetne

2013-06-13 @ 07:32:53
URL: http://camillagustavsson.com
Postat av: Gunilla

Superfin!

2013-06-14 @ 18:19:32
Postat av: Rebecca raquel selmerhagen

Hoppla! Wow vad fin han blivit Linn! Där har du dig nog en superhäst i framtiden! Heja Fendiiii!

2013-06-16 @ 22:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0