Hej på er

I'm back! Dags att börja blogga som jag gjorde förut, ett inlägg om dagen ska jag försöka prestera igen. 
 
Jo men jag har haft det bra, ett par härliga dagar med Hans. Ätit god mat, sett flera filmer, myst och tagit det ganska lugnt. Igår åkte han hem och imorgon börjar han jobba igen. 
 
Jag har lagt om träningen på hästarna, längre pass och hårdare. Var i Skyrup med Camilla i tisdags med Lucky och det gick så dåligt, verkligen riktigt dåligt. Skulle hoppade en kortare bana på 140cm inför min inplanerade debut nästa helg. Sagt och gjort men det känns helt hemskt, red som en kratta och Lucky spände sig och hoppade skitdåligt. Fy fan. Får kalla kårar bara jag tänker på det. Så ja, nu är debuten framflyttad och jag kommer rida en 130cm under sommar grand prixen i hbg istället. Finns ingen mening att starta 140cm när självförtroendet är som nedgrävt i backen, då blir det nog inte särskilt bra. På ett sätt känner jag mig lugn, jag har all tid i världen nu när han ändå inte ska säljas. 
 
Fendi då? Jo han känns superfin, inte hoppat något sedan munka men det var ju inte allt för länge sedan så det går nog bra på söndag ändå. 120/120 för pöjken! Lucky ska gå en 125cm på eftermiddagen. Blir kul! 
 
Har i alla fall börjat ställa lite högre krav på Lucky, måste få honom lite mer framför skänkeln och få honom att jobba ordentligt hela passet. Han är så lat hemma men idag tyckte jag nog att jag fick sprätt på honom. Riktigt fin var han, men gud så mycket häst det är att rida haha! Om man jämför med Fendi som bara jobbar på, en stadig hand om en lätt omslutande skänkel och han går precis som man vill. Glaoppombytena börjar bli riktigt bra nu också, duktiga pojken! 
 
Ska kolla på ett stall i Vellinge på söndag efter tävlingen, håll tummarna att det är bra så jag slipper undra var mina hästar ska bo om jag kommer in på min utbildning till hösten. 
 
På måndag börjar jag mitt nya jobb, något helt nytt och inte i närheten av restaurangbranschen. Kommer kännas märkligt men också spännade. Får känna på ett heltidsjobb med pendling, också nytt. 
 
Nu ska jag chilla lite innan jag far och jobbar ett par timmar i röstånga. Imorgon hjälper jag till på klubbens lokala tävling och på kvällen kommer underbara Malin hit. Kommer bli lika trevligt som vanligt! 
 
Två korthåriga!
 
 
Hej då
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0