Trött och sliten

Idag bestämde jag mig för att gå upp kl 6 och släppa ut hästarna vid frukost öven om jag inte skulle jobba, enbart för att kunna sova lite längre. Sagt och gjort, kom in halv sju igen och sov till 10, men nej inte hjälpte det något. Hans for till jobb halv 1 och jag somnade tvärt och vaknade kl 15, nu känner jag mig lite piggare. Antar att allt jobb och all ridning senaste tiden har gjort att jag förlorat en del sömn. Nu är jag ikapp igen och det är bara att tagga om. 
 
Igår blev 7hästar ridna, minns inte när jag red så många senast. Brukar säga att det räcker med två men tre funkar också. Började med att rida Hallisen kl 8, kl 9 var det Luckys tur. Mockade och åt lunch med Hans, rastade Nelson och handlade innan jag gick över till galoppstallet och red 2st där. Direkt efter det red jag Fendi på banan och han hoppade grymt bra!! Snabbt fick jag göra höpåsar och annan mat till djuren och det bar av till KG träning. Först asade man ut en hel bana med två andra och KG sen var det till att hoppa både Bliss och Siggis. När jag kom hem hade Hans förberett all mat och satt i gång grillen, halv 10(sen middag igen, jag vet) satte vi oss ner och såg presentationen på årets bönder i bode söker fru och åt. Kl 10 höll jag på att somnade men tog tag i disken och somnade tvärt efter det. Kul tjej att vara ihop med va haha? När ens pojkvän äntligen är ledig ska jag bara fara mellan jobb och stall, när jag väl är hemma är jag så trött att jag bara somnar. 
 
Hade bestämt mig för att låta djuren vila idag men ska nog rida någon av dem ändå. Hallisen ska få hoppa lite med mamma som hinderpersonal. Fendi får dressyra och Lucky har jag inte bestämt om jag ska rida ännu. Tävling på söndag för hans del. 
 
Fina Fendido. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0