Hallisen duktig

Igår red jag alla hästarna trots att jag skulle låta dem vila. För gubbarna(Lucky och Fendi) gör det inget men idag får definitivt Hallisen vila, tre dagar ridning på raken är mycket för en ung tjej som henne. Hon kan vila med gott samvete idag för igår provade vi att hoppa och det gick superbra, nästa gång får mamma filma. Igår var första gången jag kände att hon var framme för skänkeln hela passet och stod inte emot. Visst hon har inte vant sig vid lammen ännu som springer in och ut ur ladugården men det går nog till sig. Guldstjärna till H igår i alla fall! 
 
Lucky fick dressyra igår och det gick bra, lite segstartad var han allt men så kan han vara ibland. 
 
Fendi därimot var precis tvärtom, full rulle från start endast i slutet kunde han slappna av och bli ridbar haha. Han var väldigt pigg och hade nog gärna hoppat men nej, det kan man inte göra varje dag. 
 
Nu har jag svept en smoothie till frukost och ska chilla fram tills jag börjar jobba. Hästarna står och mumsar i hagen och har det gott. Får bli en uteritt på både Fendi och Lucky idag. Hallisen får ridas ut imorgon. 
 
Ha en trevlig dag folkens! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0