Bra helg i Ljungby!

Jaha nu är det bara onsdag och jag uppdaterar om Ljungby först nu. Jag skiter inte i er alls men jag har fortfarande inget internet i mitt hus haha. Är hemma hos mamma och pappa för att kunna se bonde söker fru så passar på att blogga lite.
 
Så om Ljungby. Vi körde upp på torsdag kväll jag och mamma efter att vi jobbat ihjäl oss båda två. Var framme vid halv nio och jag, camilla och lina fick boxar längst ner i stallet bredvid varandra. Kalas! Alla hästarna påminde om varandra på något sätt. Lucky och Pelle(linas häst) hade varsitt jack i huvudet(scarface haha), Banditos och Lucky är ju tvillingar, som vi säger, brother from another mother. Pelle och Banditos är lika gamla så det var lite kul!
 
Fredagens 120cm klass gik strålande och vi vann faktiskt! Jättefin Luckyhäst men lite väl taggad haha, syns på mina förhållningar på videon. Annars inte så mycket att säga.
 
Lördagens 130cm: Hade en väldigt dålig galopp till att börja med så Lucky var säkert i 1an, 2an och 3a och 3b. Satte lite mer fart och Lucky hoppade felfritt trots dålig galopp i början och blev 15.e placerad! Jätteduktigt av min häst igen!
 
Söndagens 125cm: Oj oj oj, dålig jag var här då. Vände i luften över ettan så han rev den, kom för kort till tvåan pga den dåliga ridningen på ettan så han stannade. Rev bhindret i första kombinationen + tidsfel. Absolut mina fel allihopa!!! Förlåt Lucky! Till skillnad från Camilla stämde inte min ridningen 100% denna helgen. Önskar jag gjort bättre ifrån mig. Men men ni tycker säkert inte att man ska gnälla över en seger och en 130cm placering men jag kunde gjort bättre men är såklart sjukt nöjd ändå med helgen.
 
Både Camilla och Lina fick varsin placering med hem så vi är nöjda.
 
Hoppas ni haft en bra helg och vi hörs väl nästa gång jag inte jobbar haha.
 
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0