vilken trevlig tävlingsdag hörre ni

Nu har jag precis vaknat efter en liten vilostund i sängen, så himla skönt att powernappa lite.

Tävlingen idag gick strålande! Red tre rundor idag eftersom att jag kom med på Sixten i 110cm också.

Fendi 1m: 0-fel, en trevlig runda, blev lite springig och tog inte min förhållning helt till nästsista men annars bra.

Fendi 110cm: 0-fel, jag är både nöjd och inte nöjd med den här rundan för Fendi körde en icke omtyckt stil, springa med huvudet högt, inte hoppa med rygg och trava lite när jag tar förhållningar. Jag tror helt klart att detta berodde på att han var trött i andra klassen och vem skulle inte varit det i den här värmen? Det som var väldigt positivt var att han ändå kämpade väldigt bra och hoppade vattenmatta på tävling för första gången! När han blir trött är så är det så himla svårt att få honom fokuserad och lugn, det är därför han ser lite vild ut och man ser tydligt hur han letar saker utanför och inne på banan. Vi kom runt och det var en godkänd runda, det är mer rutin vi behöver :) Han är ju min bebis och jag älskar honom, tror fortfarande att han kommer blir en riktigt fin häst i framtiden.

Sixten 110cm
: 0-fel, väldigt bra, satte honom lite i skiten till sista hindret men annars bra. Trodde jag red framåt tillräckligt men tydligen inte, Sixten bjöd på en längdhopp och klarade hindret felfritt haha.

Fendi är faktiskt kvalad till 120cm nu!! Men det dröjer flera rundor till innan vi hoppar den höjden, det är ett väldigt stort steg mellan 110cm och 120cm. Fina bebisen bara fortsätter att utvecklas :)

Fendi 1m


Fendi 110cm


Sixten 110cm


Nöjd efter dagen idag! Fina hästar, nästa stopp blir björbäck den 6.e juni. 1m-110cm på gräs.

Hej svejs

Kommentarer
Postat av: ulrika

2012-05-26 @ 22:09:22
URL: http://leksandsryttarna.blogg.se/
Postat av: ulrika

oj, råkade skicka en tom komentar över! Skulle bara skriva att det ser superfint ut! Du rider otroligt mjuk och fint! Din unghäst är jag lite kär i, frambentekniken är ju helt underbar! Kommer bli riktigt bra den! :D

2012-05-26 @ 22:11:54
URL: http://leksandsryttarna.blogg.se/
Postat av: Maja

Grattis igen - kanonkul =)

Men, man behöver väl inte kvala till 120 ens på unghäst, eller måste man det? =S

2012-05-27 @ 21:12:33
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: sara

Grattis!! Fina alla rundor ju! Jag undrar om Fendi någonsin får ett frambensfel? Hihihi!

2012-05-27 @ 22:13:34
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Sandra

Super grattis o bra ridet i alla dina rundor! Gud vad Fendi utvecklats, han ser mkt mer välbalanserad ut nu :))

2012-05-28 @ 13:33:54
URL: http://teamjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0