tävling Skyrup

Snabbt om tävlingen idag, red en regional 110cm i Skyrup med Fendi. Redan när vi kom dit var Fendi som en fiolsträng och skulle inte gå förbi en säck morötter på väg ner till framridningen, han stog på bakbenen, snurrade runt och runt plus att han hoppade 120cm ouppvärmd över en planka som låg på marken. suck. Ville inte gå i närheten av en hingst som stog vid framridningen och var allmänt mongo inne på banan haha. Inte den bästa dagen idag alltså. Men han var otrolig fin på framhopp och hoppade som bara den(med hela kroppen, inte bara fram), när jag red in på banan skulle han inte gå fram till tälten som var vid ena långsidan, vilket resulterade till nya snurrningar och stegringar. De hade utsmyckat banan med diverse gräsmattor och dammar som Fendi var totalt livrädd för. När jag red mot första hindret hade jag inga förväntningar alls eftersom att han var så spänd och gick runt som en struts. Men Fendi hoppade otroligt luftigt och någorlunda avspänt fram till näst sista där han stannade två gånger sen rev vi sista hindret också som grädde på moset fick vi 4tidsfel men kollar man inte på resultatet är jag faktiskt nöjd med min lilla pålle. Det är rutinen som saknas och han är inte van att gå på så stora banor.

Det bästa med allt var att Hans fick en KANONbild på första hindret och Fendi hoppade den något korta kombinationen klockrent(som stod intill tälten!!). Man får fokusera på det som är bra och man kan inte förvänta sig att en så pass speciellt häst som Fendi kan vara lika klockren som sist alltid. Ingen häst kan vara felfri jämt.

Fina bebisen min! Man kan se att det inte är höjden som är problemet :)














detta var hindret som Fendi stannade på, inte konstigt om han var trött efter sina MEGAhopp.



Ska se om jag lägger in videon imorgon. Ska börja jobba kl 10 och vet inte helt när jag kommer hem, ska hinna med hästar och mockning efter jobb så får se vad jag hinner med. :)

Kommentera gärna, gör mig glad!

Kommentarer
Postat av: sara

Första bilden är ju bara för ball haha! Snacka om ambitiös kille! Så himla fin är han! Så kul att följa er, tänk om några år.. finns ju inget stop!



Banan ser verkligen fantastiskt fin ut!

2012-05-02 @ 22:30:56
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: erika

men ååh gulle-Fendi. Inte lätt att vara bäbis ju. Superfina bilder!

2012-05-03 @ 08:30:40
URL: http://www.majimka.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Ser ut som om han hoppar 2,10 över första hindret!! Vilka hopp den killen gör :) Verkligen roligt att se.

2012-05-03 @ 18:38:22
Postat av: Camilla Gustavsson

Åh vad han hoppar :) ;) ;) Hade varit riktigt kul att se de sprången på film :)



Jag tror han har utvecklats otroligt mycket mentalt efter den tävlingen!

2012-05-03 @ 21:07:03
URL: http://camillagustavsson.com/blogg/
Postat av: Sandra

Vilka fina bilder! :) Tror Fendi tänker: Bäst att hoppa högt så de inte hoppar upp o biter mig i magen. Haha. Rutin kommer, vänta ett år så tror jag han blir en kanon häst!! Kram

2012-05-03 @ 21:12:30
URL: http://teamjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0