och där flög han över stängslet igen


Idag när jag kom hem från jobb och skulle rida min gamla pålle möttes jag utav att han först stog i fel hage. Inte nog med det springer Lucky mot mig och bara flyger över staketet som ingenting. Hmmmm, inte lika uppskattat som han trodde. Vet inte om jag ska tolka det som om han var glad ut av att se mig eller om han bara är otroligt hoppsugen nu för tiden. Imorgon ska jag försöka få honom att stanna i hagen, hur jag ska gå tillväga vet jag inte ännu men det löser sig nog.

Jag och mamma har tänkte lite mer på Lucky och vet inte riktigt hur vi ska göra. Vi har inte kommit fram till något vettigt så vi lär tänka på det ett par dagar till. För mig känns det inte inte som om vi "hittat problemet". Det är magkänslan som säger det.

Svar till Anna som skrev följande: Bara nu inte fendis sadel blir sned också. Kan man inte jämna till stoppningen i den andra då, eller det är permanentstoppning i den?

Luckys sadel var enligt Anna på Horsefarm inte speciellt sned, den var bara lite(med betoning på lite) ojämn men Anna sa att hon sett betydligt värre. Sadeln ska skickas till Italien och kollas av Equipe där om det är något att fixa eller om den duger som den är, sen ska sadeln säljas. Det var inte ojämnheten i sig som var problemet med sadeln utan den har helt enkelt blivit för smal. Fendis sadel är en storlek vidare och det är därför han ska ha hans sadel. Jag har frågat Maritta och Silvana 1000ggr om jag han ha påverkat hans snedhet och de har sagt nej varje gång. Jag vet inte vad jag ska tro, men jag ska absolut gå till en kiropraktor själv och se.

Jag skickar endast sadeln till Italien för att jag inte vill sälja en produkt som det är fel på senare. Vi får väl se när jag får tillbaka min sadel. Hade gärna behållt den själv om den inte varit för smal för mina pållar.

Det är latexpaneler i sadeln har jag för mig.

Åh finaste Phiis, saknar dig!


Hejdå

Kommentarer
Postat av: Malin

Sorry att jag inte svarade på ditt sms, mitt telefonhelvete dog innan jag hann svara :( anyway, helt sjukt att han bara hoppar ut sådär! Galet att han kommit på att han KAN göra så nu också, bådar inte gott för framtiden om han lär sig det... men han är säkert smartare än så. Och än ska vi inte ge upp hoppet om Laggyluge, han blir nog bra ska du se <3

2012-06-14 @ 00:10:33
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0