Kallt som bara den idag

-20 grader var det när jag gick ut i stallet imorse, brrrrr!  Tur att mina små lurvbollar i stallet hade bra med täcken på sig. Nu står dem ut och smaskar hö med varmt vatten i sina vattenhinkar. Viktigt med vatten nu när det är kallt, jag ger alltid mina ljummet vatten så fort det blir minusgrader. Å dem älskar det! Det är ju egentligen ganska logiskt,vi dricker ju själva varm dryck när det är kallt, värmer en in ifrån och ut.
 
Mitt kallvatten har frusit i köket, tummet upp för det! Men förhoppningsvis dröjer det inte länge tills vattnet är tinat igen.

Imorgon kommer hovis och slår på nya dojjor och snösulor, mycket bra tycker jag! I helgen ska jag jobba båda dagarna. Säkert mycket julbord nu innan jul...
 
Aja nu ska jag fortsätta bli frisk och vila mig lite innan jag går ut och mockar.
 
Tjing!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kim

Nej det är helt ologiskt att dricka varmt när det är kallt egentligen, dricker du varmt vill kroppen kyla ner sig och tvärtom. Att de gillar det eller att du tycker det känns skönt är en annan sak. Sen är ju inte hästar människor.

Svar: men herregud...
Linn Skjetne

2012-12-13 @ 14:34:17
Postat av: Gunilla

Krya på dig! Vi ses snart igen :)

Svar: Tack Gunilla!
Linn Skjetne

2012-12-13 @ 19:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0