Tävling Eslöv

Nu så, nu ska ni få update från tävlingen i Eslöv.
 
Sixten 115cm:
Eftersom att vi inte ville vara där hela dagen och vänta 3klasser emellan Sixtens och gamlingarnas starter så bytte vi från avd b 115cm till avd a 115cm. Det var alltså första gången Sixten skulle hoppa avd A någonsin.
 
Det var en otroligt lång banan, 14hinder, 16 språng(!). Sixten var en riktig kämpe och gjorde allt för att vara felfri. Fick ett riktigt kråkhopp på hinder nr 2 men efter det fick vi lite bättre galopp och det slutade med att han var felfri i både grund och omhoppning och blev 2.a!!!!! Shit vad bra, grymt eller?!
 
Bliss 120cm: Bliss gjorde en jättefin runda enda tills nästsista hindret, Bliss "fastnar" i svängen även om jag tog en bra sväng för att inte äventyra vår nollrunda, hon stannar, jag rider om och hon stannar igen. Första gången fick jag inte fram henne alls för skänkeln men andra gången var hon bara tjurig. Helt otroligt var det få som gick till omhopp så vi knep sista placeringen i klassen. Skönt att få utdelning trots fiasko i omhopp haha.
 
Bliss 125cm: Bytte sporrar så jag hade de gamla rullsporrarna på henne, efter att hon bara kickat mot skänkeln i Skyrup red jag på kortare och vanliga sporrar i 120cm men fick inte den respons jag önskat. Bliss kändes bra i 125cm hoppade trevligt men vi rev två hinder. Tror Bliss behöver komma ut och galoppträna lite så hon får upp flåset.
 
Lucky 120cm: Lucky hoppade väldigt trevlig i grund och omhopp, tyvärr rev vi nästsista hindret(samma som Bliss stannade på). Lucky hade snabbast tid av alla så det räckte till en fjärdeplats. Jag tar på mig rivningen, vågade inte rida på honom helt i svängen. Bästa Camilla vann med Luckys tvilling Banditos.
 
Lucky 125cm: Red näst sist och Lucky gjorde verkligen ett bra jobb, han ville inte riva! Hade dock en väldans tur på c-hindret i trekomb haha. Aja tur ska man också ha för att lyckas. Lucky var snabb och gick upp i ledningen och vann! Wiho, sjukt bra avslut på utesäsongen. Världens bästa häst är vad han är, sjukt unik och bra!
 
Här kommer några av helgens rundor.
 
Sixten
 
 
 
Lucky 120cm
 
 
 
Lucky 125cm
 
 
 
Såja, snart blir det KG träning :)

Kommentarer
Postat av: Sandra Johansson

åh vad du är duktig Linn! :) :)Grattis Grattis!

2012-08-28 @ 19:59:39
URL: http://teamjohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0