Sugen på en till häst...

Åå jag vill ha en till bebishäst som jag kan hoppa runt lite på och utbilda. Känns som att grovjobbet är avklarat på Fendi nu(och tur är väl det) och det får mig att vilja börja om. Kollat runt lite efter en oinriden 3åring på nätet men tyvärr kostar alla runt 70.000-100-000 som har en vettig stam. Alldeles för dyrt! Jag har inte råd att köpa en till häst och har fram för allt inte råd att ha den, för alla som har häst vet att det kostar en förmögenhet att hålla en häst. Foder, skoning, veterinärkostnader, träning, bensinpengar till och från träningar/tävlingar osv. Men det hindrar mig ju inte från att bli lite sugen på en bebishäst till. Unghästar är så himla kul och att gå nolla i en 90cm för första gången kan jämföras med en 130cm placering, i alla fall för mig.

Om jag kommer in på utbildningen till hösten, vilket jag förhoppningsvis gör, så räcker det gott och väl med två vilddjur. Men om jag inte skulle komma in kommer jag fara utomlands och det är bestämt, då blir det england, tyskland eller något annat roligt land. Någonting måste jag ju göra med mitt liv. Ska bara hitta ett ställe där jag kan ta med mig två hästar eller hitta någon ryttare här hemma som är villig att rida och tävla min ena häst. Vem som får stanna hemma kan jag absolut inte besluta nu, kommer bli ett hemskt val. Behöver inte tänka på det nu i alla fall.

Tjing pling

Kommentarer
Postat av: sara

Hade också velat ha en bebis om jag hade lite mer cash haha! Bebisar är så roligt!



Vart ska du studera?

2012-04-30 @ 13:49:58
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Malin

Då kidnappar jag Lucky så blir det inte så svårt att välja ;)

2012-05-02 @ 11:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0