Dagens gympass

Hade ett väldigt effektivt och bra gympass idag må jag säga, blev lite ändrade planer då jag kände av min hals liiite lite. Jag hoppade därför över ett massivt konditionspass och körde allt i allo styrka, varenda muskel fick sig en genomkörare av lite nya övningar. Har även bestämt mig för att börja träna riktigt dips nu, trött på att göra "tjejdips" på en bänk. Väldigt nöjd efter passet idag, börjar se lite skillnad på min kropp, börjar se musklerna igen och de är ju alltid trevligt. Har lite mål i de olika övningarna men det är knappast något som intresserar er eftersom att alla(nästan alla) som läser min blogg skiter i träning och tycker bara att det är jobbigt när jag skriver om det. Men ibland vill jag bara skriva och träning och då gör jag det! Jag mår som bäst när jag gör som jag vill, alla andra mår bättre då med haha. Nä men nästan. 

För er som missat hoppas jag på att jag kommer in på en utbildning till hösten och till sommaren 2013 är jag förhoppningsvis Hälsocoach! Har redan läst en del kost, anatomi, fysiologi och dittan och dattan med mvg i alla ämnen så tror att det är något sådant jag skall syssla med.

Ser fram emot två konditonspass nu i helgen, ska ta med bästa löpkompisen Nelson, finns inget bättre än att springa med en hund, pratar inte och springer i samma takt som mig. Hur perfekt som helst! Ojdå, kände att det blev väldigt många kommatecken i den föregående meningen. Svenska är väl inte min starkaste sidan, får skylla på min utländska bakgrund.

Tillbaka till träningen, känner att jag flyter ifrån ämnet en viss del. Precis som denna veckan kommer jag att köra fem gympass nästa vecka, när jag tränar 5gånger i veckan på gym mår jag som bäst. Har en tendens att bli en aning rastlös på helgen annars. Hoppträningen för KG på tisdag rubbar min planering lite så får bli ett tidigare pass då, eventuellt ska jag möta Rebecca en dag i veckan och då har vi faktiskt pratat om att gymma ihop. Jag är som sagt ingen fan av att gymma "i par" men ibland är det okej.

Såhär ser följande vecka ut.

Måndag: Ben(ben inkl. rumpa och vader) + axlar, avslutar passet med 30min kondition
Tisdag: Rygg + biceps, avslutar med 30min kondition
Onsdag: Mage + underarmar + traps, 30 min kondition
Torsdag: Bröst + triceps, kötta dips javisst, 30min kondition
Fredag: Allt i allo pass som jag gjorde idag, kör igenom hela kroppen. Ingen kondition
Lördag: Löpning, får se om jag orkar efter tävlingen med vilddjuret.
Söndag Löpning eller vila, beror på hur rastlös jag känner mig.


Tack för mig, allt för idag.


hajj hajjj

Kommentarer
Postat av: erika

jag läser ju gärna om din träning, det vet du ;D

2012-04-20 @ 22:29:08
URL: http://www.majimka.blogspot.com
Postat av: Sandra Johansson

Du är så duktig med träningen Linn, kul att läsa om dina övningar. Gjorde mkt sånt under gymnasietiden (MAQ mest):) SPännande utbildning, är den på distans eller heltid? Var? :)

2012-04-20 @ 22:35:26
URL: http://teamjohansson.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag läser allt du skriver, oavsett om det så skulle stå om fotboll, städning eller daggmaskar! ;) duktig Linn! klappa på huvudet

2012-04-21 @ 11:32:36
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: sara

Du är så jäkla duktig alltså!

2012-04-21 @ 11:56:53
URL: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0