Dagens återbesök med Luckyluke

Idag vid halv tio rullade jag in med släpet på Rosenhällsgård hos Maritta Hallenborg. Återbesök hos Silvana Grass stod på schemat, vi började med att longera Lucky inne i ridhuset i bägge varven i trav, Silvana tyckte att Lucky såg mycket bättre ut. Gick ner på gården och longerade L på hårt underlag och Silvana såg förbättring där med, forsätte med ett böjprov och L markerade bara lite lite på höger bakkota, precis som sist fast mindre. Höger framknä var helt bra. Gick in och Maritta klämde och kände på Lucky överallt och konstaterade att Lucky måste ha gjort sig något nytt(är jag förvånad?!?!), han var nämligen väldigt spänd precis bakom öronen och hade svårt att böja sig. Eftersom att jag bara skrittat honom, mesta dels för hand måste han ha gjort det i boxen eller i hagen. Jag önskar bara att han kunde ta det lugnt... Aja, det var inget allvarligt och med lite stretch och akupunktur blev han bra igen.

Silvana var inte helt nöjd med hans rygg så det blev en behandling till, vilket vi hade räknat med. Annars fick han både laser, kiropraktik och akupunktur på ryggen, tror faktiskt att Lucky tyckte det var mys. Om man bortser från nålarna haha, stackarn måste alltid så lugnande, ser skräcken i hans blick.

Men det som är bra är att han bara ska skrittas för hand i tre dagar, han får gå i vanlig hage plus att jag får börja sätta igång honom om tre dagar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Yes yes yes!!!! Återbesök om en månad och förhoppningsvis är han helt frisk då, hoppas hoppas! Nu ska jag vända på den här oturen och få allt perfekt!

Annars idag har jag ridit ut en tur på Fendi och det gick bra. Imorgon ska jag rida ihop med Kajsa och Ymkje, alltid lika trevligt.

Nu på kvällen har jag varit och gymmat, blev rygg och biceps idag. Körde på helt okej igen, skulle sprungit efteråt men så fick jag inte igång mitt favoritband så jag sket i det, åkte hem och åt två korvar iställer haha. Kanske inte det bästa men jag är nöjd ändå. Kommer nog inte få sova ikväll för jag somnade 1,5timme efter att jag kommit hem från Silvana haha, Nelson hade varit ensam i 4timmar och säkert suttit och flämtat konstant så han somnade med.

JUST DET! Kolla vad jag fått av min kära mor!! En ny grimma till hästarna, svart läder med lack & bling!!! Fy fan vad snygg den är. Hoppas ni blir riktigt avis nu haha, nä men ni kan ju köpa en själv.


Hajj hajj

Kommentarer
Postat av: emma fors

guud va fin grimman va! får nog bli en sån till pebbelina haha hon är fett trött på hennes lila där det står superstar på från hööks...

2012-04-17 @ 22:04:38
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: erika

Fan vad skönt för Lucky att han blivit bättre. Nu håller vi tummarna att han håller sig frisk och fräsch! :D

2012-04-18 @ 07:59:09
URL: http://www.majimka.blogspot.com
Postat av: Reka

Vad roligt att det gick bra med Fendi i helgen! Håller tummarna att Lucky snart blir helt bra så ni kan ut och vinna igen =)

2012-04-18 @ 09:05:32
URL: http://springreka.blogspot.com
Postat av: sara

Åh vad skönt, snart är ni igång igen!



Och damn vilken het grimma! Är sjukt avis, Z vill också ha en!

2012-04-18 @ 22:03:13
URL: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0