träning KG

Fendi fick hoppa in på stand in igår på KG träning bara för att Lucky inte skulle hoppa denna veckan enligt mig. Träningen var alldeles för svår för Fendis del och han var bara med på första övningen som han ändå fick anstränga sig för att klara av den. Absolut inte hans fel att det gick som det gick, han kämpade på jättebra och ville klara uppgiften. Han är så himla stor och alla de andra i gruppen fick rida 5 korta och 4korta galoppsprång mellan två plank och ett enkelhinder, Fendi är ju 171cm och har en megagalopp, han fick lägga in travsteg för att få plats och då hade han glömt bort att fokusera på hindrena. Lille plutten, han hoppade ganska fint ändå, Fendi lade av en megasprång på en oxer en gång och då hör man KG "Åh jävlar vad ska du ha för honom?!" och så tittade han på mamma på läktaren, mamma stolt "han är inte tillsalu!" Haha. Kg tyckte han var väldigt fin, sportsmodell och sa att han kommer bli en riktigt bra häst, behöver bara mer rutin. Han är lätt den färskaste hästen där på träningen men för KG dels gjorde det inget att jag hade Fendi. Han sa bara att jag kunde hoppa över de som var för svårt för honom. Fendi ska nog få gå ett par träningar för Elina innan nästa gång samt att jag ska se om jag kan hoppa honom i helgen, blev som sagt inte så mycket hoppning igår.

Ska jag vara helt ärlig tror jag att Elina är lite bättre på unghästar, kanske inte bättre men hennes sätt att träna unghästar passar mig väldigt bra.

När Fendi stannade en gång igår på sockerbitarna sprang KG fram som skulle "hjälpa till", smackade och viftade med armarna samtidigt som han rörde sig mot Fendi, Fendi fick panik och kunde inte sluta stirra på Kg haha. Fendi behöver bara tänka lite på vad han ska göra, det går inte att tvinga honom.

Annars är jag nöjd, allting som Fendi går igenom nu lär han sig av. Bara av att vara med på en gruppträning är så nyttigt för honom, jag märker att han har lite svårt med koncentrationen men man kan inte begära så mycket av honom, det var trots allt ett tag sedan han var och tränade. Framridningen gick super igår, så fin han var och tramsade ingenting, stolt! Gick direkt in i släpet också även om lampan var sönder, ännu mer stolt!

Blev typ inga filmer från träningen men lägger in en. Vet att det ser riktigt dåligt ut, men han försöker ocg jag försöker också.

Ja det blev ett långt inlägg, nu ska jag snart bege mig till Malmö för att träffa min härliga vän Malin. Vi ska luncha och fika. Ikväll är det bonde söker fru, kommer bli nice.

Just de, Lucky vad superfin igår, red en lång runda i skogen och han var betydligt mycket mer pigg än i måndags, kanske inte så konstigt eftersom han tävlade dagen innan.

Dags att skynda sig lite :)



Hejdå, be nice with the comments.

Kommentarer
Postat av: Jennie

2011-09-14 @ 12:34:37
URL: http://jempan.spotlife.se
Postat av: Jennie

Jävla vad han hoppar Linn!!

2011-09-14 @ 12:35:10
URL: http://jempan.spotlife.se
Postat av: Malin

Alltså! OMG! Vilket jävla språååång över det lilla! Ingen tvekan om saken: det är TVÅ stjärnhästar du har, och jag är inte alls förvånad om du hoppar i Globen med dem en vacker dag.

2011-09-14 @ 12:56:25
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: Ida

Du har två sjukt bra hästar Linn! & du är mkt duktig på att utbilda dem! Så skoj att få följa er <3

2011-09-14 @ 13:30:08
Postat av: Anonym

Stackarn, han verkar så försikt så det är nog verkligen rätt som du säger att den andra träningen nog passar bättre, de lär ju av att lyckas, och att det inte är för svårt för dem då får de inget självförtroende. Kul att få följa er, ska bli spännande att se vad det blir av han.

2011-09-14 @ 19:38:39
Postat av: Rosanna

Haha, jäklar vilket språng på det lilla krysset :D Höjd verkar han ju inte ha något problem med iaf :)

2011-09-16 @ 00:26:31
URL: http://kattmedpistol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0