Jobb imorgon

Imorgon ska jag jobba hos Johan och Kisse med galopphästarna, ett par småttingar som ska ridas in. Tror jag ska hänga på tre av den, tur jag hittade min väst förra helgen. Trodde helt bestämt att jag glömt den någonstans men så vips kom den fram.

Idag har jag bara ridit Lucky, vi red ner till plantskolan och galopperade ganska mycket runt där. Han var riktigt pigg och tyckte nog det var skönt att bli av med all päls. Tänkte att Lucky ska vila på torsdag och sedan gå ett lätt dressyrpass på banan innan tävlingen på lördag. Två 120cm i Sösdala, kära Malin följer med och anländer redan på fredag.

Idag kom tidningen "häst och ryttare" i brevlådan, jag gillar den precis som "hippson magazine". I dagens H&R stod det bland annat om Patrik Kittel och hur man får en hållbar häst. Intressant, Patrik hade ett väldigt snyggt träns på Scandic.

Hade jag också ridit i landslaget hade jag också velat ha ett sånt träns. Han förtjänar ju det i alla fall!


Som sagt jobb imorgon även på torsdag, kul! Jag har saknat att jobba i galoppstallet, snart åker Kisse och Johan på semester så då är det mitt ansvar. Det kommer bli fartfyllda galoppturer i skogen, hej och hå! '

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Malin

sv: Vilken tid får jag komma på fredag då? :) Har skola till 12, sen är jag liiite osäker på om vi borde göra nåt med grupparbetet, så eventuellt nån timma med det, meeen... på eftermiddagen iaf?

2011-09-20 @ 22:37:35
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0