Tisdag

Hej bloggläsare! Idag har hovslagaren varit här skott Lucky fram och han blev så fin så, duktig var han också. Efter att det var gjort skulle jag rida Fendi och Lucky på banan, men eftersom att Fendi farit runt som en idiot i hagen hade han såklart fixas sig ett sår på skenbenet med en ful bula. Suck. Han fick vila och imorgon ska jag se om han ömmar eller haltar. Han ska ju tävla på lördag så jag hoppas att han inte har ont av det, kan kanske rida honom med linda imorgon. Aja, Lucky fick gå på banan idag och skutta lite över 30cm hinder, lydnadsträning och markarbete. Han kändes fin och jag märker så mycket gladare han blir när han får gå över bommar eller småhinder.

Skönt att Lucky var normal idag igen för igår hade han en sån dag som han var helt hemsk att rida. 1 dag utav 50 är lucky jobbig och rida och den dagen var igår. Jättespänd, överladdad och kändes som en struts att rida.

Idag red jag själv på Hailey på volten utan linan och det gick bra, travade på fint utan bus. Dröjer inte länge förän vi kan rida ut i skogen. Så tacksam över att Kajsa hjälper mig då och då med henne.

Nu väntar jag på att käka, är så hungrig att jag håller på att döööööö -.-

Vad vore en dag utan att Fendi mongar sig? Jo händelselös haha. Här tappade han fokus på lilla hinder och tyckte vi kunde göra något helt annat.






Hans beteende har blivit mer accepterat senaste tiden då han faktiskt börjat göra som jag säger. Oftast segrar han bara unde ruppvärmning och det kan man faktiskt leva med, jag tvivlar på att han kommer sluta med då jag i princip försökt allt, även tagit hjälp av andra. Han kanske slutar när han mognat mera :) Jag älskar min bebishäst ändå!

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Malin

Är ju en jävla tur att han inte längre håller på som han gjorde på den tredje bilden... fy fan, läskigt när han stegrar så högt ju! :| hoppas han e ok tills lördan, vill se er i Malmö då!

2011-11-15 @ 19:50:25
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: Sigrid

Tack du! Han hoppade ju jättefint och gör alltid sitt bästa så du har rätt, det var ingen dålig runda egentligen :)



Ska bli kul att trimma på i vinter efter vila för att se vad våren erbjuder...!

2011-11-16 @ 16:20:11
URL: http://sosigog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0