Tisdag

Har inte alls haft lust att blogga sista tiden. Men idag så!

Precis lagat käk och väntar på att mamma ska komma hem, sen åker vi och tränar med Laggy. Kg träning som alltid :) Hade lite svårt att bestämma mig för vem som skulle gå på dagens träning, eftersom det bara är varannan vecka skulle nästa träning bli dagen innan vi åker till globen och två dagar innan han hoppar där. Sen ska Fendi tävla på lördag och det har ju en liten tendens till att vara lite svårt för Fendi hos KG. Kände att han var himla mycket stabilare efter Elinas träning, kan vara tillfällighet men så var det. Igår bestämde jag mig för att klippa Lucky, sagt och gjort, jag lät klippningen bestämma vem som skulle hoppträna idag, patetiskt jag vet men så fick det bli. Blev Luckys klippning bra fick han hoppa, om den blev bra kan man ju diskutera men klippt är han i alla fall.

På lördag går Fendi 90/1m i perstorp, han känns riktigt fin nu för tiden, bara galoppombytena som han tycker är svårt. Han är ju så stor så de är inte konstigt, gasar man på honom i bytet är det inga direkta problem men de är ju inte så det ska gå till. Men men, vi jobbar på, snart är han stark nog och kan gå i en vanlig galopp.

Satt på Hailey idag lite snabbt, skulle inte gjort det enligt min plan men så har hon varit så himla duktig sista gångerna så det fick det bli. Imorgon ska jag hänga på henne i fart, Kajsa är så snäll och hjälper mig. Fellow har jag också ridit idag och det gick bra.

Ååå jag hade glömt att det var onsdag imorgon, onsdag betyder Bonde och date med älskling. Stackars älskling som har flugit 4timmars pass två dagar i rad. Håller tummarna för att han inte har ett nattpass imorgon så vi kan se bonde ihop.

Nu kom mamma så nu käkar vi.

Finaste Hickstead, Ida hade lagt upp den på fejjan.


yoyo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0