Fendi håppeheezt

Fendi fick åka transport till klubben idag och hoppade lite på utebanan där, det gick absolut strålande! Jag och mamma är så stolta över den stora bebisen(jag är nog mest stolt!). Hade med vattenmattan som vi lånat av Gunilla den hoppade han på första försöket, den var visserligen bara hälften så vid men måste ju ta lite i taget. Visade honom den innan och han brydde sig inte speciellt mycket, red an den i galopp och han bara skuttade över. Överhoppade inte sig så mycket heller, jag blev superglad! Sen hoppade Fendi ett räcke med min jacka under också plus att han har hoppat en liten tvåkombination nu också. Mycket han fått lära sig idag, allting gick bra! Dagar som denna älskar jag Fendi, det är den Fendi han ska vara, de dagar han springer på bakbenen och inte vill gå förbi grannhästarna vill jag inte veta av haha. Bara att njuta nu när han sköter sig!

Kommer lite videos från idag nedan, observera de mycket höga hinderna *blink blink*. MEN man ska inte göra det för svårt även om det känns lätt, det är då allting vänder. Så länge det är lätt är det också roligt. När han blir starkare kan han hoppa högre.


Kolla vad duktig han är när han hoppar kombination. Inget han gjort innan.

Här hoppar vi en bana på slutet, hoppade samma bana en gång till. Men tydligen ligger den kvar på kameran. Ungefär lika gick det, lite bättre i andra. Får se om jag hittar den till en annan gång :)


Imorgon ska jag köpa frallor på konditioriet och käka frukost med Hans, vid elva tiden kör jag min andra körlektion. Mer nervös nu faktiskt haha. Ska kolla igenom lite vad jag ska göra också, är ju inte direkt bra men men.

För er som undrat vart jag köpt min skinnjacka kan jag säga att jag fick den av min syster och att den är av märket Only, och ja den är skitsnygg & jag älskar den! Tack tack.

Godnatt, hajs svajs

Kommentarer
Postat av: Jenni

Duktiga ni! Det tar sig verkligen :)

2011-05-05 @ 09:06:17
URL: http://jennikristensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0