A great day!

Dagen i det hela har varit toppen. Började med att käka frukost vid 9 tiden, efter det körde jag och mamma med Fendi till ridhuset. Fendi mongade runt lite i början när jag skulle skritta över bommarna, men när jag började trava & galoppera honom blev det riktigt bra. Han fick galoppera över tre bommar med 3m emellan. I slutet la mamma upp det till ett litet räcke på 40cm med en galoppbom framför. Fendi skuttade över så glatt och hoppade så runt och fint. Gummiboll som mor säger. Höjde till 60cm och slutligen till 80cm. Fendi bara flög över och det ska han ju göra på de småhinderna, men det var riktigt roligt att rida honom idag. Han gick till och med i form när jag travade mot bommarna innan det blev ett hinder. Han stortrivdes idag, sprengerbettet passar honom bra tror jag och jag hade en elastisk martingal på honom idag och det gjorde susen. I hope. Red i Linnea sadeln idag och det gick bra, får helt fel balans i Parianin, nog för att den är för stor. Så kan det gå när man köper en sadel osedd.

Så klart var inte kameran med när Fendi skötte sig superduper, typiskt. Filmade sista hoppet med mobilen men kvaliten blev ju därefter också. Jag hoppas i alla fall att flytet fortsätter angående Fendi, hade varit så roligt!!

Lucky fick en vilodag idag, imorgon blir det skogen för honom och en välförtjänt vilodag för Fendido. På torsdag ska Lucky på träning hos Elina, yeaaah. Kommer bli riktigt roligt att träna igen. Halvår sedan, kraziii(crazy).

Vid 4 idag anlände jag till gymmet och träna på bra till 20 i 6, hade lätt energi en timme till med icke, hem för att plocka in pållarna. Aaah men vad nice det var, mår riktigt bra nu och kroppen är nöjd. Jag behöver träning för att jag ska få stimulans i hjärnan tror jag haha. Kännt mig allmänt irriterad de sista två veckorna, säkert pga min vila. Förhoppningsvis kommer jag iväg till hbg i veckan så jag kan fixa ett par bra löparskor. Är så trött på benhinneinflamation, konditionen är kass just nu(om jag jämför med innan). Hade lite problem med andningen idag också när jag tränade, andades djupt, men kände ändå inte att jag fick tillräckligt med luft. Konstig känsla. Beror antagligen på att jag inte tränat styrka alls på 2veckor. Just nu är jag bara så pepp på att bli större, hoppas bara att min boyfriend stoppar mig när det är nog. Det gör han nog också.

Haha bjuder på en lökig bild från nyss.


Här kan ni hitta min pumpa på gymlista ->Pumpa på gym

Nu ska jag njuta av min härliga ro i kroppen och duscha innan jag somnar. Mmmmmm härliga dag.

Ps. Viktoria Tocca gillar Fendi. Ds.

Mjaauuw, pepplåt!


HEJDÅ!

Kommentarer
Postat av: Louisee

Min biiiiiff! <3

2011-03-08 @ 18:55:42
URL: http://formone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0