skadad pålle

Jaha, igår hade vi veterinären här, Fendi hade sparkat in sitt ben i en stenmur när jag var ute och red dagen innan. Nu står han i halthage och ska promeneras 30min om dagen i två veckor. Oj oj oj vilken lycka... Lagom läglig åker jag bort på måndag så då får mamma göra allt. I tre dagar till skall han få antibiotika med sprutor, jättekul eftersom att han är så stickkänslig. Gick bra att sticka honom imorse, men han är en häst med bra minne så han kommer väl ihåg till imorgon.

Stackars Fendi fattar inte varför han ska stå i en minihage, han har fått ganska mycket hö och jag var och plockade lite björkris till honom så han har lite att göra hela tiden. Han är även struken i alla tävlingar som han skulle starta framöver. Den 4.e augusti ska han på ultraljud hos vår veterinär Sylvana, lika bra att kolla så det inte blev något med senan.

Behöver nog inte säga att jag tycker detta var fett onödigt, men men så är det att ha hästar, de hittar på de mest otroliga sakerna.



Sitter och väntar på att Hans ska ringa, om han kommer hit eller inte idag. Om han gör det blir det en tur till Malmö. Klarade ju mitt körkort igår så skulle vi egentligen firat det med att jag körde in till  hbg så vi kunde se nya Harry Potter, men Hans kände sig fortfarande krasslig så jag firade mitt körkort med att ta en ensam tur till Gunilla. Vi hade det otroligt trevligt, varsin unghäst på ett öppet fält i galopp med solnedgången i bakgrunden. Det var nice!

På söndag kommer Gunilla med Hero till Herrevadskloster så han får se ett nytt ställe.

Lucky har varit helt fantastisk sista dagarna, red ett pass på banan i förregår och han var såååå fin. Vet inte om han kännt så fin förut? Enda negativa var att sadeln kasat fram, något som aldrig hänt, tror det kan vara för att han verkligen kom upp med ryggen. Eller så hade jag inte spännt gjorden helt. Aja, jag var så nöjd, han med :)



Idag får jag se om jag kan lämna in min Iphone och få en ny.

Dags att duscha, tjing.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till körkortet!! Tråkigt med Fendi :( Ang sadeln på Lucky så är det kanske så att han breddat på sig lite, fortsätter den kasa fram prova att ta bort padden (om du har ngn)så ligger den nog på plats igen :)

2011-07-21 @ 18:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0