Otrolig häst på tävling

Lucky gjorde som vanligt ett väldigt bra jobb på tävling. I 120cm var vi felfria och halvsnabba så vi slutade 4.a(!!), jätteroligt och han kändes jättefin, red kasst in på sista kombinationen men han räddade mig(som han alltid gör). Vet inte riktigt vad jag höll på med, annars red jag ganska hyfsat. Ridningen i 130cm kändes faktiskt riktigt bra, kom lite stort in i trekomb så vi petade a-hindret, det var bättre att komma lite stort in än att jag skulle backat honom in i botten. I en sån situation kommer vi klara hindret, det är lite rutin där som fattas. Var evigheter sedan han gick en 130cm så är supersupernöjd med ett ner. Han hoppade kalas och ridningen var bra!

Efter 130cm klassen fick Lucky lämna blod, vi blev uttagna till dopingkontroll. "jaha sa jag", man har ju inget annat val. Jag har aldrig varit med om det tidigare men de tog 5st rör med blod från Lucky. Lucky tyckte inte alls om det, han var ganska stirrig och obekväm. Jag tycker de borde vara fler som utsätts för dopingkontroll, finns folk som är idioter och dopar sina hästar så de borde upptäckas.

sista hindret i 130cm.


jag var nöjd, såklart!


hej svejs

Kommentarer
Postat av: Lina

Tror inte på att många dopar sina hästar, däremot är det många som skulle kunna åka dit för otillåten medicinering (både medveten och omedveten medicinering). Men det är skillnad på dessa två, doping är ju tusen gånger värre men ovanligt på "amatör"nivå.

2011-07-17 @ 18:36:25
Postat av: Lina

Haha glömde ju det viktigaste, grattis till 4eplatsen :)

2011-07-17 @ 18:37:19
Postat av: Jennie

Å ni är så duktiga! 5 rör är ju ganska mycket ändå.... :s men håller med. Borde vara mer kontroller. Och måste tillägga att sista bilden är ju bara SÅ härlig :D Gratttis!

2011-07-17 @ 22:12:31
URL: http://jennikristensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0