Ridning

Ojdå, idag har jag ridit, känns väldigt wierd haha. Inte ridit mer än två gånger sedan i slutet av november. Fendi & Lucky blev så glada så, jag var också glad. Satt och tänkte vad jobbigt det skulle bli att rida, borsta, brodda, sadla osv. men det var riktigt härligt när jag väl kom igång. Att galoppera i 3dm snö och känna vinden i ansiktet är härligt. Bara det inte blir kallare nu, orkar inte med kylan. Snön får gärna vara kvar.

Lucky var så sjukt sjukt sjukt sjukt fin. Vart har han varit så länge? Att bara behöva sitta där med sträckta tyglar och han gör allt, DET är något speciellt. Han var så så mjuk så mjuk, ställa höger, ställa vänster. Åååå fina Lucky! Börjar bli bätte i sin snedhet också, han trivs nog med Linnéa-sadeln.

Fendi gick mycket bra också, hade förväntat mig rodeo men det blev inte så ändå, tack för det. Ställde sig på bakbenen en gång, men där får jag nog skylle mig själv. Skulle klappa honom och gjorde halt, Fendi gillar inte att stå stilla så han ställde sig rätt upp och slog med frambenen. Yep är det något han gör så är det så. Är sällan orolig att jag ska ramla av men det är ganska bull om han tappar balansen. Annars var han så fin, pigg och alert som han alltid är. Positiv = Fendi.

Ska försöka komma iväg till ridhuset en dag med Lucky så det kan bli lite film.

Hämtade ut min ena julklapp från mamms & papps idag, min käre Iphone. Jag gillar den redan, även om jag inte fattar så mycket haha. Teknisk som man är. Ska försöka fixa spotify i den.

mina fina tofflor!


Fina Lucky innan passet i skogen idag :)


Glad Fendi efter turen :)


Hejjjrrå

Kommentarer
Postat av: Jockee :D

har likadana tofflor i svarta !! älskar dem :D

2011-01-04 @ 21:06:53
Postat av: Amanda

det där med ridhus+film lät mer än BRA!

2011-01-04 @ 22:06:41
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/
Postat av: Amanda

det där med ridhus+film lät mer än BRA!

2011-01-04 @ 22:06:41
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0