Mommy is gone

Nu känns det att man lever igen, brukar vara så när mamma är bortrest. Bra man får uppleva det lite då och då haha.

Igår var jag hos Gunilla och red ut med henne på två pållehästar, jag red Emmis & Hero igen och Gunilla på Fellow & Telli. Det såg lika roligt ut som vanligt eftersom att Gunilla är ca en 1dm längre än mig och red Fellow på 157cm och Telli som är 164cm (cirka), Emmis och Hero är både över 170cm så det såg kul ut haha. Lite fjantiga var de allt på första turen, och kallt var det! Aaaah, vi både höll på att frysa ihjäl men vi stod ut. Nästa helg ska nog Emmis med till ridhuset, han behöver komma ut på nya ställen om han ska tävlingsdebutera i år, precis som Fendido. Tyvärr kommer inte Fendi att komma iväg till ridhuset något mer innan mamma kommer hem, pappa är inte jättehaj på att ta tag i sådana saker, hans nerver tål det inte. Bättre att vänta då, förhoppningsvis kommer jag iväg med Laggy, stabila gubben.

Förresten var hästarna helt mongo från kongo idag när jag skulle plocka ut dem. Ahh damp! Hade varit ute och gått med Nelsone i en halvtimme från kvart i åtta till kvart över och tänkte ta ut hästarna direkt efter. Sagt och gjort, de brukar inte komma ut så tidigt eftersom att jag oftast rider på morgonen men det blir lite svårt nu när mamma inte är hemma. I alla fall när jag kom ut i stallet var Laggy en riktigt sur gubbe och gjorde utfall mot alla håll och kanter, okej ungefär?! Sparkade gjorde han också när jag skulle ta på hagskydden. Phiis bits som vanligt när man knäpper täcket fram, den enda som skötte sig var Fendi, trodde jag. I samma sekund som jag berömmer honom biter han mig i armen. Yeahj, thanks! Nu står de ute och gottar sig i solen i alla fall, galet fint väder ute, men kallt. 14minusgrader imorse runt 8.

Nu är klockan halv tio och jag har druckit te och käkat två mackor, jag är seg. Men Nelson var duktig och sov helt från kl 6 till 07.40 idag när vi skulle gå ut igen. Skönt!

Hade en konstig dröm i natt om diverse konstiga saker, som vanligt när jag vaknar tänker jag "what the fuck?!".

Idag får jag se vad jag hittar på med hästarna och det blir promenix igen eller om jag bara ska gosa med dem. Fendi fick en promenad på 50min igår där han faktiskt skrittade 50procent av turen, woow. Laggy fick en promenix på 40min, han tycker det är såååå tråkigt när jag inte sitter på ryggen och bara myglar sönder som en snigel med snigelslem under fötterna. 

Fellow och Gunilla
 

Jag gör något oklart på Heros rygg. Ser kungligt ut.


Ha det trevligt i Brasilien nu Gunilla! Ses när du kommer hem igen :)

Hejdå gott folk


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Brasilien is so nice! 35 rader varmt och strålande sol. See you soon my friend :)

2011-02-23 @ 18:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0