Lördag - ang. tränsen

Lördag idag i alla fall, en helt okej lördag. Inte utmärkt sig på något speciellt sätt egentligen. :)

Var väl ett par dagar sedan jag uppdaterade, det är faktiskt ganska skönt att jag inte känner att jag "måste" uppdatera varje dag. Det får mig att bli sne och trött på att blogga.

I tordags var Fendi och gjorde ridhusdebut på hemmaklubben. Måste säga att han förvånade både mig och mamma med att vara superduperduperduper duktig!! I veckan ska han åka dit igen så vi håller igång allting lite grann, vill ju komma iväg med honom till Elina snart så då får vi ligga i och träna på. Mitt mål är ju att han ska gå breeders i slutet av året, om det blir så återstår att se - ett mål får man ju ha. Senare på eftermiddagen åkte jag till Lund för att fika med bästa Malin. Det var supertrevligt och tiden gick alldeles för snabbt! Åkte buss och tåg hem, hoppade av vid stationen i ljhed, promenixade till Hans sen åkte vi hem till mig. Lika trevligt som vanligt att ses :)

Fredag: Vaknade upp med Hans, degade fram till 2tiden, gick ut och pillade i stallet. Vid 3tiden kom Olle och skodde/verkade alla hästarna. Hans åkte och tränade vid 4 sen plockade vi upp honom i Ljhed igen vid 6tiden för att åka till ridhuset. Väl i ridhuset var Laggy grymmefin och jag kunde inte annat än njuta. Försökte dock bocka så smått i början men det är ju skönt att killen har energi. När jag ridit en stund och skulle skritta av hoppade Hans upp. Det gick bra och Hans såg ut som han ridit förr. Nästa gång blir det trav, målet är att Hans och Lucky ska hoppa tillsammans :D Väl hemma igen käkade vi lite sen blev det sängdags.

Idag åkte jag och mamma till Gunilla och var där runt 10tiden. Jag och Gunilla red ut en låg tur på Emmis och Telli, sen red vi Hero och Fellow på ängen. Inga tårtor denna gången. Gunilla du är fortf. skyldig mig en tårta *blink blink*.

Snart ska jag ut och se hur det är med Laggy, han var helt ren när vi red i ridhuset igår, men kändes varm på hoven idag igen, suck. Hoppas han inte haltar så vi kommer iväg till ridhuset. Vill bara komma igång nu, var så kul att trimma honom igår!! Kommer vi iväg ska jag få mamma att filma, stor skillnad på honom sedan han fick en bekväm sadel.

Imorgon ska jag försöka få med bror till Ikea för att kolla på en säng. Det är så dags för en större säng känner jag.

På måndag är det alla <3'ans dag. Vilken tur jag har som får träffa fina Hans då :)

<3


Nelson och jag i bilen


Hans & Lucky


Hejdå


Kommentarer
Postat av: Malin

Du och Hans är så söta! Aaah, jag vill festaaaa med deeeej :D

2011-02-12 @ 19:47:38
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: Malin

Vad har hänt med fellow? Står inte han hemma hos er längre? Why?

2011-02-13 @ 11:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0