softis

Idag körde jag mormor det första jag gjorde på morgonen, var hemma vid 10 igen efter att ha varit och vänt på stationen i Hässleholla(som vi säger). När jag kom hem blev det chill och mockning, vid 2tiden skrittade/travade jag upp till ridbanan på Lucky och red ett dressyrpass. Ack så tråkigt men så nyttigt. Lucky gick fint idag, han fick ha graman som omväxling. Han är lite lurig för när han väl har graman går han som en klocka, ticksar inte något även om jag aldrig spänner gramanen. Kan bara fastslå att Lucky är en äkta latmask när det kommer till dressyr på hemmaplan haha.

När jag kom tillbaka till stallet gjorde jag i ordning Fendi och red upp till banan igen. Om jag skulle sammanfatta Fendis beteende idag skulle det vara extremt cp mongo jobbig samt underbar. Wierd va? Jo det är så att ett par baggar står uppe i korsningen vid Kajsa, Fendi har reagerat hysteriskt där förut men idag var det extremt, för idag fick han ryck när vi väl var förbi baggarna. Han vänder sig om jag börjar kicka bakut frenetiskt(farligt nära stenmuren), stod på stället och lade ut ett par riktigt farliga kickar som hade kunnat döda en mammut. Fick trava sista vägen upp till banan med hårt slutna ben om honom. Inne på banan gick det till en början bra men så kommer Kisse och Johan tillbaka med en åring som skulle in i stallet, Fendi tog självklart sin chans och körde en repris på föregående damp. Underbart, inte. Aja, han lugnade sig relativt snabbt ändå så vi kunde rida normalt. Han blev faktiskt riktigt trevlig andra halvan av passet, fick som belöning hoppa ett litet kryss i båda varven.

Annars har det inte hänt så mycket annat idag, såg sällskapsresan när jag kom hem "snowroller"(tror den hette det). Fick ett par goda skratt!

Här kommer några bilder från julen på Österlen.

Man kan inte tro att de är jul med gröna åkrar.


Våra fina nya mössor.


Inne på allas älskade Boan. (Bo Ohlsson i tommelilla HEJ). Här på smådjursavdelningen.


Granen i vardagsrummet. Jag ligger på soffan ihop med Randi.


Om ni sett mycket Wallander känner ni igen detta huset. Polishuset!




Här kommer lite andra bilder som jag skulle lagt upp för ett tag sedan, men bättre sent än aldrig ;)

Vad vore Bonde utan godis?!


Hans, lilla flygaren.


Hjälpte Becci på tävling.


mupp!


tänkte tipsa om ett par bra låtar som ramlat in i min spotifylista senaste tiden.





ja men lite Prince är aldrig fel.



Dags att lämna er nu, hejdå!

Kommentarer
Postat av: Malin

"som hade kunnat döda en mammut"... HAHA! xD

2011-12-28 @ 23:24:46
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0