Regning dag tillsammans med favoriten

Idag har det regnat mesta delen av dagen och blåst, skulle ridit Fellow och Hailey men det var ett riktigt busväder så der får bli imorgon istället. På morgonen imorgon ska båda ridas ut, sen under förmiddagen ska jag passa Nelson. På eftermiddagen blir det en barbackatur med Lucky i skogen, trav och galopp.

Annars idag var veterinären här och gav hästarna den sista sprutan med Botvax mot botulism. Passade på att visa fendis sårskada men veterinären tyckte inte att vi behövde göra något åt det - så länge. Skulle bara hålla koll så han inte blir halt eller mer svullen.

Hans sov här från igår så vi tillbringade dagen tillsammans och avverkade den sista Harry Potterfilmen också, riktigt bra. Trots massor med pauser, hästar som skulle in, matas, veterinär som skulle komma osv... Hans har nog det största tålamodet någonsin, enormt mycket mer tålmodig än mig själv.

Nu har jag precis tjussat hem Hans och ska snart natta hästarna sedan krypa i säng.

Idag har även min fina vän Emelie anlänt till skåne, för er som tävlar i skåne kommer säkert se henne mycket då hon fått jobb hos Peder och Lisen. Välkommen vännen, hoppas du ska trivas här i söder.

Emelie och hennes fina Amber.


Pussss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0