Årets starter

Tänkte jag skulle göra som Tesskliintestam.blogg.se och skriva om årets starter på Lucky.

Jag är oerhört nöjd med årets starter på Lucky, han har varit otroligt jämn och hela tiden kämpat. Förut i Ballingslöv när han gick sin första ute och bara körde gärnet med mig på banan, därav de roliga resutaten haha. Annars har de andra felen varit mina fel, mina snedsteg. Lucky är världens bästa hopphäst och älskling.

Så här såg vår statistik ut.

0-fels rundor: 16st (globens rundorna har inte kommit in på tävlingsdatabasen ännu men räknade med dem.)
4-fels rundor: 8st (varav en av dem är en 6fels runda i 130cm)
8-fels rundor: 3st(varav en av dem är med 11fel, omhoppningen i falsterbo.)
12-fels rundor eller mer: 2st(viktigaste finalen i fbo till exempel, bra där Linn haha)

Då har jag bara räknat med dubbelnollor i 0-fels rundorna och A:0.or. Räknar jag med grundomgången som en felfri runda hade det blivit 18 "felfria rundor".

Om jag räknat rätt har Lucky och jag alltså startar 29klasser detta året och utav de 29starter var han placerad i 18st. 18/29 får man 0.62 dvs 62procent av våra starter har vi varit placerade i. Duktiga Lucky!!

Började med en 2.a plats i 110cm lokal i Eslöv, inomhus.


Sen åkte vi till Ballingslöv med en övertaggad häst och fick tradiga resultat. Borde fattat att han skulle bli så glad av att hoppa ute på den underbara banan. Jag bara skrattade åt Lucky.



Sen blev det ringsjön och jag satsade för mycket och Lucky rev ett i första 120cm och stannade på ett i andra 120cm.


I Perstorp gick det bättre, 5.a i 110cm och 3.a i 120cm.




Åkte vidare till Frosta och plockade fina poäng till Falsterbo, 3.a i både 120cm och 125cm.




Sen var det dags för Falsterbo. Vann överraskande 1.a kvalet som gick i 120cm, i andra kvalet rev vi och stannade på ett i omhoppningen(125cm), blev för ivrig igen haha. I finalen blev det pannkaka av allt, jag klantade mig big time och drog på mig ett stopp och två rivningar, tror jag det var. Raderade filmen det första jag gjorde och har sedan försökt att förtränga den dagen...




Österlen blev nästa stopp, blev 4.a i 120 och och hade ett ner i 130cm, precis utanför plac.


I Hästhagen gick det egentligen inte så bra, men Lucky knep en 4.plats i 120cm ändå, hade två ner i tre komb. i 130cm.


Fick med underbara Malin när vi åkte till Eslöv och red 125cm och 130cm. 3.a i 125cm med en frisk runda, ett stopp i 130cm(hjärnsläpp på mig).


I Hässleholm fick vi vårat genombrott, ÄNTLIGEN PLACERADE I 130cm. Satt så jäkla bra! Rev tidigt i 120cm, gick in i 130cm och satte nollan i grunden, omhoppningen var snäppet högre och Lucky satte nollan där med, 4.a!!

omhoppning, oxern i bakgrunden var sista hindret, fyfan vad stor den var... Bara att hålla i manen så fixar Lucky :)


Lyckligast!


Fick med Malin en gång till, denna gången till Sösdala. Red två st 120cm, 2.a och 5.a.



Red sedan en 120cm i Åsbo RF(hemmaklubben) och blev 2.a Kanonfin!


Sista tävlingen innan globen var Trolleholm, kanonrunda i 120cm och vann, i 125cm rev vi sista annars hade vi kommit tvåa.

Verkade inte som jag hade några bilder där ifrån så fick ta en på Fendi. Bebisen som hade ett ner i 1m där.


Sista tävlingen med Globen, två felfria runder och 4.a i bägge. Finaste Lucky!!
image description

Här kan ni se allting. (Globen har inte kommit in ännu)




Världens bästa älskling! Till dig som undrade om jag kunde visa bilder på mitt stall tänker jag inte göra det, vi har ett fult stall och vill inte visa det i onödan. Och nej, jag hoppar inte högre med Lucky ännu för att vi inte varit klara för det, men nästa år blir det förhoppningsvis 135cm, ev. 140cm.

tjohej

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, vad säher man? Ni är bässssttt! ;) Nästa år tänker jag hänga med som din privata tävlingsfotograf så ofta som möjligt <3

2011-12-19 @ 23:41:46
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Du har verkligen en underbart vacker häst :) Och grattis till er för den fina sesongen !

2011-12-20 @ 07:56:30
Postat av: Amanda

Du är så jäkla grym Linn! Grattis till ett fint tävlingsår! Men jag måste fråga, är du dålig förlorare ;)?

2011-12-20 @ 09:44:01
Postat av: Tess Klintestam

Ni är grymma! :) Har du för mål inför nästa år nu då? ;D

2011-12-20 @ 21:05:03
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Sara - Föredetta beridare hos Jessica Kurten

Du är så jävla grym linn, lucky med givetvis ;)

Jag gillar att du inte stressar upp i klasserna jag önskar att jag kunde hålla mig lika cool. Är rädd att jag stressar upp med chappe för att han är så snäll o bara gör det.. (pepparpeppar).

2011-12-29 @ 13:19:51
URL: http://stallgrasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0